Se enkelt indlæg
Gammel 14-08-2013, 13:52   #15
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er lige netop det vi er så forvirret over....

For ja.....alle sager SKAL overgå til behandling efter reglerne om førtidspension....

Hvis din sag ikke er det....ja så er der slet ingen tvivl om at det er kommunen der tager fejl....

Der ligger ankestyrelsesafgørelse på det her....som siger at uanset hvad....så skal en paragraf 17 på det foreliggende grundlag.....overgå til behandling efter reglerne om førtidspension....umiddelbart efter der er blevet ansøgt...

Det er ikke noget de bare kan sige nej til...

Ud fra det du skriver her til sidst....ja så har du jo slet ikke fået at vide om du er berettiget til en førtidspension....da sagen ikke har været forbi pensionsnævnet...

Det virker bare så mærkeligt...for din kommune ved da godt at alle sager om paragraf 17 på det foreliggende grundlag skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

De bør vide at de ikke kan nægte det....

Men dette burde Ankestyrelsen jo havde skrevet til dem....altså at de SKAL lade sagen overgå...

Jeg håber virkelig snart at de får styr på det så du kan få vurderet om du er berettiget til den pension...
Ja, er som sagt selv ret forvirret. Nu skriver jeg lige alt hvad der står ned fra det nye afslag her fra august.

"Partshøring: Kommunen har modtaget afgørelse fra Ankestyrelsen. som ophæver kommunes afgørelse om afslag på ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag, efter lov om social pension §17

Jobcenter har derfor genbehandlet sagen på ny

Jobcenter er kommet til samme resultat som i det tidligere truffet afgørelse, hvilket betyder at jobcenter fastholder indstilling om afslag til at sagen kan overgå til behandling efter regler i lov om social pension

Før der træffes afgørelse om pension, skal du parthøres i de foreliggende oplysninger. jeg sender hermed ressourceprofilen til gennemlæsning Har dy rettelser bedes du tilføje dem

EFTER bestemmelserne i lov om social pension skal du have tilbud om at udtale dig overfor den eller de personer der skal træffe afgørelsen

Du bedes snarest og inden 8 dage give besked om du ønsker at benytte dig ad dig af udtaleretten. Du vil få nærmere besked om tidspunktet!

Det er som sagt det der står i det sidst nye brev. men jeg studser bare over denne formulering her i brevet "at jobcenter fastholder indstilling om afslag til at sagen kan overgå til behandling efter regler i lov om social pension
emks er ikke logget ind   Besvar med citat