Emner: Lise Ehlers
Se enkelt indlæg
Gammel 21-10-2006, 23:05   #9
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Lise Ehlers

Citat:
Metro skrev:
Citat:
Trine47 skrev:
Det er meget beklageligt at artiklen ikke længere er tilgængelig på nettet.
Hvorfor? - Lise Ehlers holder sig da ellers ikke tilbage i.f.t. spalteplads!!!

:|Trine
Hmm.... denne artikel findes fortsat.... blot på den "betalende" del af JP. Undervejs snublede jeg over et par andre "friske" JP-artikler om samme emne:

Ondt i fagligheden og Misinformationen om sygdom fortsætter

Hmm... mon det ikke kunne gå hen og betale sig at købe adgang til JP` artikelarkiv. Om ikke andet, kan man altid berette om det man får ud af at læse artiklerne...
Kære Trine47

Du skriver bl.a.:
Citat:
Jeg undres over, at når jeg søger på Lise Ehlers på nettet, ja så er langt den overvejende del af resultaterne positiv omtale af Lise Ehlers og hendes bøger + foredrag.

Alt for få steder - (denne kvinde har gjort så megen skade) -, er der nogen der tør modsvare hendes teorier og holdninger.
Selv Lise Ehler's tidligere chef på Århus kommunehospital, får ingen rynker i panden over denne alvorlige sag - det er tankevækkende...
Siden jeg har beskæftiget mig med Lise Ehlers for et par år siden.... troede jeg ved Gud at det måtte være en overstået kapitel. Men virkeligheden ser ud til at være ganske anderledes og vupti.... er jeg blevet klar over, at kællingen fortsat rejser land og rige rundt og hjernevasker læger, sagsbehandlere og andre "aktører", der har indflydelse på hver enkel person, der måtte havne i systemet af helbredsmæssige årsager.....

Jeg er dog personligt overhovedet ikke i tvivl om, at Lise Ehlers ikke gør hvad hun gør, fordi hun har en sag hun mener er værd at kæmpe for.... men, selv om det ikke er så pænt at bringe frem.... er jeg bombesikker på, at hun kommer ikke frivilligt til at slagte hønen med de gyldne æg!

At blive hyret til et foredrag giver godt i kassen, specielt når denne kasse er offentlig! Her er ingen, der holder sig tilbage og man spørger hvad prisen er og.... betaler! At holde et foredrag på 2-3 timer kan sagtens give fra 10 - 12.000 kr. og opefter. Og det er ikke engang løgn.... jeg har set adskillige fakturaer udskrevet af div. foredragsholdere eller konsulenter, hvor en gruppekursus til 18 personer på en psykiatrisk institution kostede denne nette sum af dkr. 36.000 for 6,5 timer. Jeg tør æde min gamle hat på, at Lise Ehlers honorarer er ikke ringere.... Derfor tror jeg overhovedet ikke på, at fornuften, beviser, anstændighed, objektivitet eller andre pæne former for en saglig diskussion med Lise Ehlers vil nytte det mindste. Damen har gemt sig i pensionisttilværelsen og skaffer sig velstand ved at tage fra dem, der i forvejen ikke har nok.... hverken økonomisk eller i livskvalitet. De samme embedsmænd, der holder de syge i skruestik - betaler Lise Ehlers rundhåndet og uden at stille spørgsmål. Simpelt hen fordi hun er dem i den grad behjælpelig og sælger de samme undskyldninger for ikke at behøve at hjælpe - systemet taknemmeligt benytter når det uddeler afslag på afslag!

Nope, jeg tror faktisk at denne "sag" kræver andre remedier og disse skal ikke gå ud på at forsøge at "overtale" Lise Ehlers til at ændre sine påstande - det gør hun bare aldrig! Næ... man bør nok tage fat i den anden side.... den side, hvor de solide beviser befinder sig og ord for ord bør man modbevise Lise Ehlers i alle hendes forældede og usande påstande. Og blive ved med det, ved og ved!

Der er ikke brug for anden strategi end oplysning, oplysning og atter oplysning! Det er disse oplysningers konsekvent udbredelse, der er det eneste, virksomme middel mod dette sindelagsgift Ehlers spreder omkring sig....

....jamen, så må vi gøre det samme! Vi skal have folk til at skrive læsebreve, vi skal have andre, der vil skrive artikler her, på andre Internetsider, man kan tage kontakten til Niels Lillelund, der skriver for JP og til socialrådgiveren Jan V. Larsen, Sdr. Boulevard 26, Aars, der også sikkert er interesseret i at være med til at tilbagevise Ehlers udgydelser, at dømme ud fra hans respons i JP..... Ann Hyllested - hvis hun orker...

Det vigtigste er ikke hvor meget man skal stable op ad gangen, men mere hvor "vedholdende" og "vedvarende" man klager over og modsiger Lise Ehlers. Simpelt hen uden nogen tidsfrist.

Hvis det føles tungt og svært, at gå i gang med et projekt som dette - må man hellere bringe sig selv til at huske hver gang man er træt og ikke orker - at her har vi en meget vægtig årsag til, at skarer af sagsbehandlere, læger og systemets andre eksperter er udsat for en massiv påvirknig af Ehlers og hendes støtter i systemet. Dette betyder, at virkningerne af Ehlers-missionen kommer til at ramme mange, mange syge sålænge hun betales for at skaffe systemets repræsentanter "gode" argumenter på hånden - mod de syge.

Denne dame skal ikke have et ben til jorden mere! Vi er måske ikke så vigtige, som dem hun forelæser for, men vi er til gengæld mange!

Hvad siger I?

***
  Besvar med citat