Se enkelt indlæg
Gammel 24-07-2013, 23:25   #15
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Min mail til SB:

Som svar på nedenstående, vil jeg gerne henvise til nedenstående og klage over Deres beslutning i denne forbindelse, idet jeg føler at De tilsidesætter dansk retsplejelov og min retssikkerhed.

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=126303

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Jeg ser ingen grund til at det skal gå ind over REHAB-møde igen og afventer fortsat møde med Claus Fontenay den 30.09.2013, men er ikke enig i Deres beslutning og det grundlag det er truffet på.

De bedes derfor henvise til gældende lov, hvor det er angivet at REHAB-Team må enerådigt bestemme hvem der skal lave udredningen og at jeg ikke har indflydelse på dette. Mest af alt er det pga. tid.

Jeg imødeser Deres svar snarest.
Det er udmærket formuleret og jeg tænker du også har muligheden for at :

Hvis du tager til møde med ham, sikre dig en bisidder eller optage mødet - hvor du kan stille ham spørgsmål såsom hvordan han påtænker at udrede dig og hvor lang tid han har afsat til dette ??

I mit tilfælde var svaret, at han lavede en "semistruktureret interview" hvilket betyder, at han stiller lidt spørgsmål som han finder på og som han har lyst til - hvorefter ca. 30 minutters samtale - var færdig til at afsige hans vurdering..

- Så hvis du ikke er tilfreds med dette, eller du ikke har tillid til ham, kan du jo afbryde samtalen, med begrundelsen, at du ikke har tillid til ham og at tillid er nødvendig for at kunne deltage i sådanne en udredning.

Herefter skriver du til kommunen, at samtalen blev afsluttet med den overstående begrundelse, og at du gerne vil deltage i en udredning, men med en psykiater du har tillid til og føler dig tryg med ...
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat