Se enkelt indlæg
Gammel 28-04-2008, 15:37   #177
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
LÆGEFORENINGEN MÅ SE AT FÅ FIGEREN UD, OG FINDE DEN "ANSVARLIGE" VIRKELIGHED!

Søborg d. 27.04.2008

Lægeforeningen
Domus Medica
Tronhjemsgade 9
2100 København K.

Jr. 2008-XXX/XXXXX

Kære Per Fraulund Sørensen

Det er med beklagelse, at jeg nu må rykke for svar på breve af 18/2 og 18/3 2008, vedrørende "ansvarsfrie" læger i kommunerne. Disse breve indeholder (mail) en radioudsendelse fra "Ret og Pligt", samt en artikel fra "Ugeskrift for Læger" med læge Jytte Hestbech.

Du har i brev af 4. februar 2008 besvaret min henvendelse af 6. januar 2008 hvor der står, at...


Citat: Lægeforeningen har ikke kompetence eller mulighed for at gribe ind i sagsbehandlingen i kommunen eller i lægekonsulenternes arbejde i kommunen. Det ligger uden for Lægeforeningens kompetence.

SPØRGSMÅL?

Lå det også udenfor Lægeforeningens kompetence, at gribe ind i sagsbehandlingen i kommunerne eller i lægekonsulenternes arbejde i kommunen, da Lægeforeningen helt konkret i 1998 underskrev Fælleserklæringen sammen med Socialministeriet hvor essensen var, at oprette "ansvarsfrie læger" til brug for kommunerne?

Citat: Det er Lægeforeningens formål:

· at samle danske læger til varetagelse af lægestandens interesser, og
· at være det organ gennem hvilket lægestanden gør sin indflydelse gældende på almindelige samfundsspørgsmål. Citat slut:


KOMMENTAR:

Man må vedgå Lægeforeningen, at være det organ hvor lægestanden gør sin indflydelse gældende på almindelige samfundsspørgsmål ved, at "afkriminalisere" og derved "legitimere" læger der arbejder som kommunalt ansatte til, at "omgås" borgernes (klienternes) sociale retssikkerhed.

Det er skræmmende at en lægekonsulent kan foretrække, at bruge "ikke lægefaglige" udtalelser fra sin arbejdsgiver – der jo er kommunen til, at lægge en persons liv i ruiner, og ikke efterfølgende at skulle "stå til ansvar" for sine lægelige ”ugerninger”.


SPØRGSMÅL?

Hvordan kan du Per Fraulund, som medlem af Lægeforeningens Lægeansvarsudvalg og Lægeetisk Nævn forsvare, at disse læger i kommunerne er fritaget for lægernes etiske regler?

Jeg har erfaret, at det var dig der henviste Læge Jytte Hestbech til Patientklagenævnets hjemmeside, og som du åbenbart troede på, men hvor så dit lægeansvar og din lægeetik?

Har du, og dermed lægeforeningen ikke viden om, eller forstået, at Patientklagenævnets nyhedsbrev fra februar 1998 er en bedragerisk sammenstrikning af to forskellige love og, at lægeloven gælder for alle læger og alt lægeligt arbejde.

Det er lægeforeningens formand der har skrevet under på Fælleserklæringen.

Lægeforeningen skulle få en jurist til at se på Patientklagenævnets hjemmeside, og juraen i at fritage ”læger for ansvar” når de bijobber som lægekonsulenter i sparelystne kommuner med borgere der er blevet sygemeldte, arbejdsskadede eller handicappede.

Det er, set med mine øjne ”menneskerettighedskrænkende”, at læger der i det offentlige – altså i kommunerne – behandler borgernes/klienternes indhentede faktuelle journaloplysninger ud fra en beslutning om, at lægen ikke må have set patienten.
Når lægekonsulenten ikke har set patienten i hvis sag han som læge handler, kan han ikke drages til ansvar for begåede fejl?


PS. Jeg ønsker en hurtig besvarelse på dette brev, og ligeledes på tidligere fremsendte breve.

Kopi af dette brev sendes til min sag ved Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg.

Kopi til Sundhedsminister Jacob Axel Nielsen.

Lægges på hjemmeside: www.Benny-G.dk o.a.

Venlig Hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 28-04-2008 kl. 15:54.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat