Emner: Må de det ??
Se enkelt indlæg
Gammel 23-06-2013, 18:03   #1
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Må de det ??

Må kommunen vælge at behandle en ansøgning om § 85 (flytning - beboerindskud), under yderligere to andre §'er ?

Så den behandles under 3 §'er, og derved bliver stort set umulig at få tilkendt ?

Den paragraf der er søgt under, er den helt rette og helt og aldeles fyldestgørende i forhold til den ansøgte ydelse (beboerindskud)... Men de har så valgt at pålægge yderligere 2 paragraffer, og giver afslag på totalt uholdbare grundlag.

Kan de bare sådan gøre det, uden at komme med en begrundelse ?
Det virker faktisk som om de bare har ville give afslag, og har måtte bruge to andre §'er for at kunne give afslag... At den ene så ikke kan være gældende, fordi de har gået imod deres egne krav om enkeltydelser, det er så en helt anden sag og en kæmpe bommert fra dem !

Og den anden de har valgt, der har de ikke givet en begrundelse, de har blot givet afslag ud fra et skøn...

Ydermere har de brugt fiktive tal, således at jeg fx får udbetalt 900 kr mere (er på kontanthjælp), og de har ikke skrevet alle vores faste udgifter ind i deres beregning... De har udeladt forsikringer og vand, som begge er ret væsentlige poster. Så deres rådighedsbeløb som de mener jeg har, det er meget højere end det rent faktisk er... Så de mener jeg skal blive boende, og spare op til et indskud på kontanthjælp.
Virkeligheden er bare, at min rådighedsbeløb udgør så lidt, at jeg ingen mulighed for at spare penge sammen...
De har virkelig gjort alt for at give afslag

Oveni har de brugt så lang tid på sagen, at vi nok ikke når at kunne få svar på klagen, med et håb om at få tilkendt ydelsen, før vi skal betale indskuddet...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat