Se enkelt indlæg
Gammel 08-05-2013, 23:23   #5
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Se det fatter jeg heller ikke ret meget af....

Folk burde vælte gaderne med de ting som folk bliver udsat for...

Nu her med internettet ja der er mange flere tiltag man kunne tage imod magthaverne...

Men der er bare enkelte der råber op...men når der skal gøres noget...ja selv ting hvor de ikke skal ud af deres dør.....ja så trækker folk sig...
Ja,dybt dybt deprimerende er situationen... Ser folk overhovedet ikke hvad der kommer af social katastrofe forude ? Det er end ikke muligt at kunne håbe på at dyrke kartofler og gulerødder i forhaverne af parcellerne, fordi mennesker tvinges på falittens rand, og parcellerne må opgives.

Har folketinget helt glemt at der skal bygges HUSViLDEBOLIGER til alle de mennesker der bliver smidt på gaden.

Alle kommunens billige boliger er solgt til privateje , så hvad gør vi nu lille du ... kan man forvente at familierne kryber sammen og deler seng og bolig ? Som i gamle dage.
(Kendt fra min egen barndom hvor man gik sammen med de andre fattige, for at få et ordentligt måltid mad een gang om dagen fordi man tilhørte den gemene arbejdende befolkning i arbejdsløshedsperioder,)
men fornægtet af dagens politiske partier , trængt i baggrunden af politiske håb der har taget supereksamener og født med guldskeer i munden , mens Danmark var i evig fremgang og mens vi stadig tilhørte verdens lykkeligste mest lige befolkning.
Nu pakkes den store arbejdsløshed og den kommende armod ind i ... vi skal uddanne , og uddanne, og uddanne det løser problemerne., så kommer du i arbejde.
Fritidssamfundet har aldrig fået en chance.
Borgerløn er aldrig blevet accepteret, trods det at man i årtier har vidst at ikke alle kan arbejde i vidensamfundet.
Alle de menensker der aldrig har aldrig fået en chance. . det er nu deres egen skyld ?

Mantraet er arbejd, arbejd, arbejd og arbejd endnu engang -
nu i heldagsskoler- det løser fremtidens problemer ...
hvad skal vi leve af ... viden?

Åh jeg har næsten glemt at princippet ... at de fattigste familier allerede kan og bliver bespist med sund mad i nutidens folkekøkkener... Vi gør noget for den kommende ungdom/fremtid så de fortsat kan være sunde og stærke .. nøjagtigtigt som de gjorde i min barndom i 50'erne . Jeg oplevede selv tilhørte selv en arbejdsløs elektrikerfamilie med hjemmegående kone og 4 børn. Skammen ... den glemmes ikke ...
Godt gået i Dagens Danmark i 2013.

Vi hylder Parcelhusfolket... alle arbejdere skal have mulighed for at eje deres egen bolig ... Og Hvad er udsigten så idag i 2013 ?

Jeg spørger i al stilfærdighed. Hvor er befolkningen... den arbejdende industriarbejder der er blevet glemt fordi arbejdspladserne er eksporteret på grund af grådighed.

Pladsen og gaderne foran folketinget burde være fyldt op af menneskemasser, dag ud og dag ind.
Det gælder arbejdsløse, og kommende førtidspensionister der ikke har en kinamand chance for at få pension , kommende fleksjobbere der aldrig aldrig kan komme i betragtning til førtidspension, fordi de skal arbejde hvis de som minimum kan levere 2 timers arbejde om ugen .

2 timers ugentligt arbejde før du kan komme i betragtning til førtidspension. med den flod af resourcehåndtering og arbejdsprøvning der skal til før det af kommunen besluttes at nu er du faktisk syg nok til at du kan forlade arbejdsmarkedet.

blot er alle de stakkels mennesker et redskab til at holde en stand af sagsbehandlere, jobcentre, og politiske kommentatorer der har en opblomstringstid i medierne for at fortælle alle os andre hvordan situationen er ...
Gamle korrespondenter og nye medieguruer der fortæller alle os andre , hvad og hvordan man skal gøre tingene for at løse problemerne med alle de stakkels mennesker der lige nu bliver udsat for regeringens politiske tanker ... og desværre handlinger.

Håbløst er det ..håbløst

Sidst redigeret af maruus; 08-05-2013 kl. 23:55.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat