Se enkelt indlæg
Gammel 07-05-2013, 20:56   #6
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Igen, stor ros til TV2, for at lave artikler om de her groteske afslag på førtidspension. De skal bare køre på.

Nu har smerter jo så aldrig kunnet udløse pension alene (hint til nogen af argumenterne, i de andre tråde. Jeg kunne bare ikke dy mig )

Spøg til side, den her sidste kommentar i artiklen siger alt:

- Selv den mindste erhvervsevne skal jo gerne udnyttes. Det er også en af intentionerne i lovgivningen, siger Michael Tidemand.

Jeg kan godt lide ordet, udnyttes, i stedet for, benyttes.


Og hvis vi så lige fletter det sammen med hvad MF sagde forleden:

Hensigten med at ændre fleksjobordningen er at sikre, at fleksjob også kan rumme borgere med et udviklingsperspektiv, men med en aktuel meget lille arbejdsevne. Det afgørende for, om der kan visiteres til fleksjob i få timer ugentligt, er, at der skal være et udviklingsperspektiv på sigt. Personer med permanent meget begrænset arbejdsevne kan, hvis betingelserne i øvrigt er opfyldt, tilkendes førtidspension.

http://www.handicap.dk/dokumenter/br...on-og-fleksjob

"Hvis betingelserne i øvrigt er opfyldt"... Betyder det, døden nær. Så er der da i hvert fald garanti for langt færre på ftp.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 07-05-2013 kl. 21:59.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat