Se enkelt indlæg
Gammel 27-04-2013, 00:45   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det vil jo være en utrolig snæver kreds der vil kunne undgå et ressourceforløb, og alene det at kunne finde en lægefaglig person der vil hindre en patient i at modtage et ressourceforløb, som er under kyndig og lægefaglig tilblivelse, vil også blive et særsyn. Ens egen læge bliver jo også en del af forløbet. Lige som ens egen læge ikke længere må fastholde sine patienter i et bestemt sygdomsbillede, og som er opfordret til via reformen, at tænke bredt.

Alene dét faktum gør, at det kun er ekstremt tunge patienter, hvor det er åbenbart formålsløst at sætte dem i et ressourceforløb. Om man lige frem skal stå med et ben i graven ved jeg nu ikke, men det ville da hjælpe på sagen!!

Man må jo heller ikke glemme, at ressourceforløb kan være præcis så skånsomt som det skal være, og at der absolut heller ikke er noget tidspres - det er jo bygget til ekstremt syge mennesker med fysiske og/eller tunge psykiske problemstillinger.
INGEN må lades i stikken mere, INGEN må opgives og blive parkeret på en førtidspension, alle skal have en chance, for der er brug for alle - selv 1 time eller 2 gælder. Det bliver ikke nemt at kæmpe mod dén retorik!!
Igen, med mindre det er åbenbart formålsløst. Og hvis man tænker logisk, hvem er de mennesker så????

Prøv at list dem i mener det kan være der kan undgå ressourceforløbet.....personligt kan jeg kun finde en eller to kategorier hvor det er åbenbart formålsløst, og som kan tilkendes førtidspension uden yderligere spørgsmål og tiltag.

Og hvad Mette Frederiksen svare på i sommeren 2012, er jo før verden gik af lave!
Hvis nogen kan svare i øst og handle i vest, så er det netop hende!

Sidst redigeret af Ninja; 27-04-2013 kl. 00:50.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat