Se enkelt indlæg
Gammel 16-04-2013, 21:06   #41
Jellyfish
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2013
Indlæg: 15
Styrke: 12
Jellyfish er ny på vejen
Anna, jeg spreder bestemt ikke forkerte oplysninger mere.

Derimod er meget af det, jeg har skrevet før 2013 om EU-lovgivningen med til at sprede forkerte oplysninger, så det har ikke længere værdi, nu hvor jeg og BiD har fået svar fra EU-Kommissionen, som findes her:

http://www.europarl.europa.eu/meetdo...4/899824da.pdf

Det gælder også mine kommentarer fra før 11.4.2013 til artiklen "Brøkpensionister har EU-krav på fuld pension", som medejer af BiD Lilane Morriello i sin tid har skrevet og fået lov til at få offentliggjort på Retspolitisk Forening, og som findes her:

http://www.retspolitik.dk/?p=931

Liliane og jeg blev derfor enige om, at jeg skulle skrive en ny kommentar til artiklen, fordi vi og BiD ikke længere vil være med til at bilde brøkpensionister ind, at EU-lovgivningen giver dem ret til at få beregnet den danske folke- eller førtidspension på grundlag af forsikrings- eller bopælsperioder, som er tilbagelagt efter andre EU-landes lovgivninger.

Min kommentar fra den 11.4.2013 er nu offentligt tilgængeligt under artiklen på Retspolitisk Forening.

EU-domstolen har i sag C-146/93 (Hugh McLachlan) af 7.7.1994 fastslået, at det ikke er i strid med ligebehandlings- og sammenlægningsprincippet og pensionsreglerne efter EU-lovgivningen, når forsikrings- eller bopælsperioder, som er tilbagelagt efter andre EU-landes lovgivninger, kun medregnes til opfyldelse af nationale krav om åbning af ret til pension og ved fastlæggelse af pensionens sats, men ikke medregnes ved beregning af pensionens størrelse.

Hr. McLachlan ville have beregnet den franske pension på grundlag af engelske forsikringsperioder, så han kunne få en fuld fransk pension, men han fik ikke medhold, fordi den franske pension kun skulle beregnes på grundlag af franske forsikringssperioder.

Da han sammenlagt havde tilbagelagt franske og engelske forsikringssperioder, som gav ham ret til straks at få udbetalt en fransk pension efter højeste sats, tildelte de franske myndigheder ham et supplement.

EU-dommen findes her:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...CJ0146:DA:HTML

Derfor skal en dansk folke- eller førtidspension kun beregnes på grundlag af danske bopæls- og dermed ligestillede perioder.

Men ligesom i ovenstående EU-dom, må vandrende arbejdstagere med fast bopæl i Danmark, som er omfattet af EU-lovgivningen, ikke leve af mindre end en fuld dansk folke- eller førtidspension.

Derfor fremgår det af Ankestyrelsens gældende principafgørelse P-21-98, at vandrende arbejdstagere med fast bopæl i Danmark, som er omfattet af EU-lovgivningen, og arbejdstagere med fast bopæl i Danmark, som er omfattet af socialsikringsaftaler med tredjelande, har ret til et supplement til brøkpension op til fuld dansk folke- eller førtidspension, så længe den danske brøkpension og den samordnede udenlandske pension ligger under en fuld pension.

Så jeg er bestemt ikke enig med EU-Kommissionen i, at vi ikke har ret til et supplement til brøkpension op til fuld dansk folke- eller førtidspension.

EU-Parlamentets Udvalg for Andragender har derfor bedt EU-Kommissionen om at komme med et nyt svar i min sag.

Sidst redigeret af Jellyfish; 16-04-2013 kl. 23:34.
Jellyfish er ikke logget ind   Besvar med citat