Se enkelt indlæg
Gammel 18-10-2006, 10:33   #39
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvad må en lægekonsulent...

Her er hvad jeg kunne finde om lægekonsulenter , det første er taget fra uddanelseguiden
Læger kan også arbejde som fx bedriftslæge i større virksomheder eller som lægekonsulent, der rådgiver i sager vedrørende erstatningskrav for fx personskader, ulykkesforsikring og arbejdsskader.

man kan læse om hele uddanelsen som læge her http://www.ug.dk/Erhverv.aspx?article_id=jobb-laege

Jeg ved at i nogle lægekonsulent papir jeg har set her i min egen kommune, der stod der om en borger som var meget plaget af smerter i forbindelse med diagnoiseret sygdomme, samt mange årig smertestillende medecin.

Jeg har som skolelæge ofte set de samme symptomer hos elerver i mit virke som skolelæge (samme læge foreslog at man tog smertemedecinen fra borgeren og erstattde det med vitamin piller )

Et andet sted står der så det her om lægekonsulenter ..

Overflødige konsulenter

I Københavns Kommune er der 38 lægekonsulenter tilknyttet de 15 socialcentre, og de tager sig godt betalt. Arbejder en lægekonsulent 10 timer om ugen, giver det mere end 60.000 kr. i lønningsposen hver måned. Ud over hvad lægen tjener som konsulent i andre kommuner, ansættelse på et hospital eller i egen praksis.

Enhedslistens socialpolitiske ordfører i Folketinget, Line Barfod, mener, at der er behov for en grundig diskussion af lægekonsulenternes rolle. Og om lægekonsulenterne overhovedet er nødvendige.
»Vi overvejer, om det er muligt at finde en anden måde at gøre tingene på. Så det ikke er en læge, som sidder og oversætter, hvad andre læger har vurderet,« siger Line Barfod.

Københavns familie- og arbejdsmarkedsborgmester, Bo Asmus Kjeldgaard (SF), mener, at kritikken fra Det Sociale Nævn understreger, at der er behov for at sætte fokus på lægekonsulenternes rolle.
»Hele sagsforløbet skal foregå sobert og i overensstemmelse med lovgivningen. Den politiske udmelding til socialcentrene i København har været helt klar. Sagsbehandlerne må ikke bruge lægekonsulenternes vurderinger som begrundelse for afgørelsen i en konkret sag,« siger han.

[email protected]

Disse ting er læst på http://www.sopper.dk/socialtarbejde/index.php?id=8

Hvis en lægekonsulent virkelig tjener omkring 60.000 om månden for ca 10 borger, og som man kan læse over på uddanelse guiden tjener ca det samme for en måndes arbejde, som almen læge, så kan man da godt gå hen og få en mistanke om at det er mere rentabelt at være kommunen mand end at oversætte borgeren papir...

Jeg ved ihvertfald at i de konsulent papir jeg har set i min egen kommune, der er det sådan at konsulenten både diagnoisere , behandler og fratager borger medicin (en går endda så langt til at konkludere at borgeren har levet et liv uden mælk, men garenteret kan lide cacao)

Nogen gange ved man sq da ikke om man skal grine eller græde
  Besvar med citat