Se enkelt indlæg
Gammel 10-02-2013, 19:17   #5
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
De mener simpelthen at du fortsat har en arbejdsevne, og den arbejdsevne kan bruges i et fleksjob.... Og at du IKKE skal i et rehabiliteringsplan (dvs. ressourceforløb), netop fordi du har en så lav arbejdsevne, at de mener at fleksjob kan være oplagt til dig.

Men at du selvom du måske kan blive fleksjobber og mens du er fleksjobber, at du her kan komme i et ressourceforløb INDEN en førtidspension kan komme på tale... Men som der er nævnt, at det afhænger af, hvordan forløbet bliver...

De kan ikke altid fortælle på forhånd, hvordan sagen vil forløbe (i fremtiden). Nogengange må man bare tage tingene som det kommer...

Er ressourceforløb er individuelt, fra sag til sag, så det er forskelligt, hvordan de afklarer én, før man kan blive godkendt som førtidspensionist.

Du kan læse linket i højre side på forsiden her på K10 om rehabliteringsplaner (ressourceforløb). Pjecen til sagsbehandlere om reform osv. osv.. der står hvordan et ressourceforløb kan være..

http://www.k10.dk/media/reform_af_fo...sjob_pjece.pdf
Derfor kan en person, der aktuelt har en meget lille arbejdsevne, blive visiteret til et fleksjob. En betingelse for dette er, at der er mulighed for, at arbejdsevnen kan udvikles, så personen kan øge sin arbejdsindsats inden for en rimelig periode.

Det er blandt andet der kæden hopper lidt af for mig og det vil sige at de 2 personer der sad i det der rehabiliteringsteam underkender hvad jobkonsulent, psykolog, speciallæge, smerteklinik osv er kommet frem til ?

Et tænkt eksempel : lad os sige et firma der laver hjemmesider vil ansætte mig i fleks og giver mig hjemmearbejde ...... Lad os sige der er sat en deadline på 20 timer til at lave den hjemmeside, hvis jeg flekser max 4 timer om ugen hjemmefra så har jeg i bedste fald 5 uger til at overholde den deadline hvem skal tjekke op på det ? og jeg har ingen udd. indenfor området, hvilket gør det umuligt at finde et fleksjob inden for nævnte område, hvilket min jobkonsulent måtte opgive da jeg skulle i arbejdsprøvningerne.

Jeg kan ikke udvikle min arbejdsevne, det jeg fejler er medfødt og kræver man brækker min rygsøjle nede ved halebenet for evt at kunne sætte den på plads igen så den ikke er S formet ved halebenet og plus at man fjerner en xtra ryghvirvel ved halebenet så man kan fjerne den slidgigt der er kommet igennem årene og man kan ikke gøre nogle af delene, lægeligt.

Problemet er at min lidelse sidder lige over halebenet, så uanset hvad jeg gør, bevæger jeg det stykke ved halebenet, hvilket gør at min smerter ligger på mindst 7 ud af 10, ....24 timer i døgnet på en 10 skala som blev lavet på smerteklinikken og som jeg har brugt i mine arbejdsprøvninger osv.

Så jeg er mega forvirret over hvordan de ser jeg kan komme op i tid via et fleksjob når lægerne, jobkonsulent osv har opgivet mig.

Men som en klog person sagde engang, så er der ingen problemer men opgaver der skal løses.

Jeg vil gerne finde et job jeg kan klare og forsørge mig selv, men jeg får viftet noget hjemmearbejde for min næse som jeg mener er et useriøst tilbud og som jeg sagde til det møde med rehabiliteringsteamet, så kan de da lige så godt tilbyde mig et job som øjenlæge på et sygehus da jeg har samme chancer finde at finde et fleksjob der som de indstiller mig til.

Jeg spørger lige igen, hvordan bliver man vurderet til ikke at kunne klare et fleks job ?

Tak for jeres svar, nogen gange kan man læse og stirre sig helt blind på de regler der er nu og jeg overvejer kraftig at få hjælp fra en privat rådgiver, da det for mig føles som det vilde vesten med den nye reform.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat