Se enkelt indlæg
Gammel 09-01-2013, 16:57   #6
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Det kan jeg godt nok heller ikke forstå, at de får lov til. Det er altså ikke bare noget, man gør for sjov.
Der kan nemlig være betydelige risici ved en gastric bypass. Du vil resten af livet skulle tjekkes årligt mht. vitaminer, da du ikke vil kunne optage dem optimalt bagefter. Og nej, der er heller ingen garanti for, at man ikke tager på igen. Det er altså ikke en mirakel kur, men en stor hjælp til selv-hjælp.

Og der er en større risiko for bla. tarmslyng pga. det store og hurtige vægttab.

Jeg har haft min gby i snart 3 år, og kan nævne mine egne erfaringer med komplikationer:

* tarmslyng og indvendigt brok (som jeg er opereret for)
* kan ikke optage jern (får det derfor intravenøst 3x hver 3.-4. måned)
* ligger kronisk lavt i mine vitaminer, så der skal nogle gange mere end dobbelt dosis for at få dem bare nogenlunde op
* er på forebyggende mavesårs medicin, da den lille mave bare er mere sart (specielt overfor ibuprofen)
* kan ikke længere drikke alm. vand og noget med brus (ser det dog som et luksus problem)
* løs overskydende hud, som giver svamp og hudløshed (har dog lige fået fjernet det på maven)

MEN det er også det bedste jeg har gjort.

Mange har spurgt, hvordan jeg turde gøre det?? Jeg turde simpelthen ikke lade være!!

Jeg har smidt 50 kg, min diabetes er væk og jeg har fået det så meget bedre. Så jeg har aldrig fortrudt et sekund, selv med de komplikationer, der nu har været.

(Og jeg kender til nogle, der har haft det noget værre bla. med flere gange tarmslyng og konstante smerter.)
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat