Se enkelt indlæg
Gammel 22-12-2012, 01:21   #15
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Hvis jeg ellers husker rigtigt , vil ledighedsydelsen fremover falde til kontanthjælpsniveau , efter en nærmere defineret tidsperiode uden beskæftigelse.

EDIT

Fandt det her:

Som jeg læser det , vil du pga. at du kommer fra den gamle ordning være berettiget til den ”høje” sats på 89 procent , indtil du eventuelt bliver ledig på ny , efter et andet jobforløb. Det første halve år kan beløbet være højere.

Jeg stiller mig dog lidt tvivlende om hvorvidt du ikke også bliver ramt af 18 måneders reglen , senere i ledighedsforløbet.

Jeg synes godt det kunne være skrevet mere præcist.

Citat:
Hvis du mister dit fleksjob og bliver ledig fra 1. januar 2013
Hvis du mister dit fleksjob fra den 1. januar 2013 og herefter, får du ledighedsydelse som enten kan udgøre cirka 15.450 kroner om måneden (89 procent af højeste dagpengesats) eller cirka 13.952 kroner om måneden (80 procent af højeste dagpengesats), hvis du har børn og cirka 10.500 kroner om måneden (60 procent af højeste dagpengesats), hvis du ikke har børn. De to sidstnævnte ydelser svarer til kontanthjælpssatsen for voksne forsørgere eller ikke-forsørgere.

Du modtager cirka 15.450 kroner om måneden, hvis du fx kan modtage syge- eller barselsdagpenge, eller du har været ansat i et fleksjob i ni måneder inden for de seneste 18 måneder.

Hvis du ikke har ret til den høje ledighedsydelse, modtager du den lavere ydelse (enten 13.952 kroner om måneden, hvis du har børn eller 10.500 kroner om måneden, hvis du ikke har børn). Det er fx tilfældet, hvis du er blevet visiteret til et fleksjob, men fx ikke har ret til sygedagpenge.

Hvis du har været ledig før 1. januar 2013
Hvis du har været ledig før 1. januar 2013 og modtaget ledighedsydelse på mere end 89 procent af højeste dagpengesats, fortsætter du med at modtage det samme beløb, indtil du finder et fleksjob. Dog bliver det sådan, at du højest i et halvt år kan modtage det højere beløb. Herefter bliver din ledighedsydelse sat ned til 89 procent af højeste dagpengesats.
Hvis du har modtaget ledighedsydelse på mindre end 89 procent, vil du fra 1. januar 2013 gå op i ydelse og modtage 89 procent af højeste dagpengesats.

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...20i%20dag.aspx

Sidst redigeret af halse; 22-12-2012 kl. 01:51.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat