Se enkelt indlæg
Gammel 13-07-2012, 16:15   #219
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jonas81 Se meddelelser
Dvs. hvis tobakspatient nr. 4560 er udskrevet fra hospitalet og pengene fra tobaksafgifterne er opbrugt.. så skal de næste 12400 tobakspatienter der står og banker på hospitalsdøren sparkes ud? Fordi så er kassen tom.
Yep - de skal jo yde før de kan nyde ... hvilket er det der aktuelt bræges om i den offentlige politiske debat.


Citat:
Jamen lad os da endelig sætte en pakke cigaretter op til 800 kr og 100 doble afgiften på øl, vin og spiritus.
Det skal jeg nok stemme for - så der har vi en deal :-)


Citat:
Så kan de dumme dumme danskere måske lære det og holde op med de for samfundet dyre vaner.
Man kan jo også prikke folk på skulderen (fx med en ekstra afgiftsforhøjelse) og foreslå dem at lade være med at stå og sparke sig selv i r*ven dagen lang?


Citat:
Siger hvem? Det siger jeg. Jeg synes det er fuldstændig absurd at danskerne skal betale over dobbelt så meget for en bil som vores naboer i Sverie.
Så tøf til Sverige - du må godt køre over broen i øsen i retning DK for at komme på familiebesøg eller købe røgtobak :-)


Citat:
Det er uretfærdigt og er ikke rationelt. Jeg er bedøvende ligeglad hvad det har af impact på bilforhandlernes indtjening.
Ja, det er ikke bare uretfærdig, at man skal tage hensyn til andre ... det nærmest til at græde over ...


Citat:
Det er bare ikke rimeligt at skulle betale så meget for en bil.
Så lad være med at købe en bil og indret dit liv efter det - hvor svært kan det være?

Citat:
Lad dog i stedet bilisterne betale for at bruge bilen i stedet for at købe bilen.
Det var dog en underlig tanke ... på nær måske lige på Strandvejen eller i urbanområder, hvor der er tæt trafik.


Citat:
Jeg har meget fokus på bilisme fordi vanvidsbeskatningen er en af mine kæpheste.
Den havde vi sq godt spottet ;-)

Citat:
Ja jeg har en bil, men kører ca. 10.000 km om året i en standard kedelig person bil. Og nej, jeg fiser ikke ud og køber en Hummer hvis registreringsafgiften fjernes.
Det bliver Hummeren sikkert glad for :-)


BTW: Jeg er klar over at bilen nærmest er en religiøs genstand for nogle - for andre er teleportation vejen frem ... for andre blot distancearbejde (man kan sagtens lave fx telemedicinske tiltag ift. en patient i fx Nuuk her fra DK ... vi er jo for f*nden et innovativt folk - selv IC4 tog kan vi få ud at køre ... sådan ca. 1 dag om året).


Citat:
Måske burde du foreslå politikerne at indføre fuldt forbud mod al tobak og alkoholindtag (undtaget et glas rød vin med jævne mellemrum). Så ER din model måske realistisk.
Det er omvendt vel ren utop, så længe en del politikerne i den lovgivende forsamling selv pulser løs med eller uden rygekabine batalt af skatteborgeren (lige indtil de bliver taget med pøllerne nede i kagekassen ...) eller går og dingler rundt i en brandert ... ?

BTW: Jeg stemmer gerne for en sådan løsning - og 50 års fængsel for overtrædelse af forbudet ;-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat