Se enkelt indlæg
Gammel 10-07-2012, 11:34   #124
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@ Jonas81:
Citat:
Ad3) Jeg synes "straffe" er et lidt hårdt ord at bruge. Såvidt jeg har forstået så vil købekraften på dem på overførselsindkomst blive bevaret.
Vedr. straffe:

Citat:
Regeringen ’straffer’ de ledige

Ledige får i dag ligeså lidt efteruddannelse som under den borgerlige regering, viser nye tal. Det til trods for, at beskæftigelsesminister Mette Frederiksen løbende har lovet et opgør med den meningsløse aktivering. Regeringen forsøger at ’straffe’ de ledige for at få dem ud på arbejdsmarkedet, mener kritikere
http://www.information.dk/305588

Andre har også bemærket, at der er et element af "straf" i den politik regeringen fører...

Vedr. købekraften: Nej, den vil falde. Alene dét, at alle på overførsel skal betale "dummebøde" til satspuljen i form af en vis procentdel af reguleringen gør, at købekraften vil falde. Dertil kommer, at ikke alle priser medtages, når prisindexet bliver beregnet. Fx læste jeg et sted, at energi (og dermed varme) ikke skulle være medregnet i prisindexet. Og med det energiforlig, der blev indgået i foråret vil bl.a. varme komme til at sige en hel del, og dét bliver vi så ikke kompenceret for - ergo falder købekraften...

@ Popiae:

Citat:
PS. Ved at forhøje bolig sikring, giver det kun fordel for de i lejeboliger, da man ved ejerbolig, får nadar, medmindre det er som lån
Nu er det ikke for at starte den helt store diskussion pro og contra hhv leje- og ejebolig. Men én af det store forskelle er, at ejerboliger er en form for opsparing. På et eller andet tidspunkt har man afdraget lånet og får så frigivet et pænt beløb hver måned, hvilket er en væstentlig fordel ved at eje. Sådan er det ikke for lejeboliger. Der bliver man ved med at betale leje også langt ud over de 30 år. Og lejen bare stiger og stiger. Derfor synes jeg faktisk godt, at det forsvares, at lejere får et højere boligtilskud...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat