Se enkelt indlæg
Gammel 06-07-2012, 18:13   #57
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
OK hører jeg jer virkelig sige at FTP får bedre selvværd og selv-respekt bare de får nok penge ?

Det virker lidt som om at der der ikke længere kan agumenteres ud fra et samfunds økonomisk synsvinkel så skal det drejes over til de bløde værdier for der er man næsten altid sikker på at modstander vil give ret eller blive sat skak mat :-)

Jeg har aldrig påstået at vi skal omtales på på en ikke respektfuld måde, at jeg så er bange for at det kommer til at ske er noget andet.
For lige som med EL der i forhandlinger ikke kunne indgå i kompromi men ville have mer og mer selv om der ikke er samfundsøkonomi til det pt
Ja så tror jeg også at at det arbejde folk der betaler til os på overførsels indkomst på et tidspunkt bliver træt af kræve mentallitet.

Mange her mener at dem der arbejder er så smålige at de ikke vil være med til at betale til de svage i samfundet men hellere have skattelettelse.

Jeg kunne også komme med en påstand om at de FTP på ny ordning ikke vil afgive lidt for at give til dem som ikke har så meget.
Kunne man ikke sige at FTP på ny ordning er ligeså egoistiske som dem der arbejder og får skattelettelse.

Dybest set handler det jo om at ingen vil give afkald på noget og begge vil have mere og begge bevidst/ubevidst accepterer at andre har mindre bare det ikke rammer dem selv.
På den måde bliver det en ilution at påstå vi ikke allerede har dette uværdige menneskesyn og samfund for det fik vi allerede i 2003 med opdeling af FTP vel og mærke hvis vi udelukkende ser på FTP
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat