Se enkelt indlæg
Gammel 03-07-2012, 12:19   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg kan faktisk godt følge debatten og må oven i medgive at jeg sådan set er ret enig med mange af "de andre"

For mig giver det fint mening at man får løn for det man kan arbejde og så suppleres op for resten, for raske suppleres så op til KHJ sats, for syge bør der suppleres, med svarende til den timeløn FP´en giver.

Forstå mig ret *ss* ikke op til fx FP, men del satsen med 37 timer, og kan folk så arbejde 15 timer får de alm løn for de timer og svarende til timelønnen for FP for resten.

Logikken er at FP er en ydelse beregnet til at syge som en kompensation for at de ikke kan arbejde, og det vil det fortsat være ved den model.

I mit hoved er det temmelig ulogisk at man skal kunne nøjes med at arbejde fx 5 timer og så få 30000 for det, hvorfor skal man kompenseres med fuld løn bare fordi man er syg, hvorfor skal man ikke kompenseres med den sats samfundet mener er rimelig kompensation, akkurat som alle andre grupper??

Jeg ved godt at fleksere tit giver 110% på jobbet, og på det led arbejder lige så meget som alle andre, men det gør borgeren der får supplerende sygedagpenge også, hvorfor skal flekseren have fuld løn for de timer denne ikke kan arbejde når borgeren på sygedagpenge ikke gør?? det er ikke logisk.

Tag en som Sarah, ja det er sur mås at hendes sygdom gør at hun vil tjene mindre og mindre, men uanset vil hun alligevel før eller siden ende på en FP, og der vil det måske nok ikke være så tosset igen at hun har fået en langsom overgang til den ekstrem meget lavere ydelse, frem for at hun pludselig skal gå næsten 20.000 ned i indtægt, til den tid vil hun helt sten sikkert ikke være så forbandet ked af at have fået en langt mere lempelig overgang.

Hun vil jo stadig få en rimelig okay løn så længe hun kan arbejde, men samtidig ikke belaste samfundet helt så hårdt, jeg syntes bestemt der er andre steder i samfundet de penge kunne bruges langt mere fornuftigt (at de politikere vi har i øjeblikket og har haft de sidste 10 år så hellere vil give sig selv lønforhøjelser ol øslinger kan jeg jo ikke stå til ansvar for) det er jo ikke fordi Sarah eller andre fleksere bliver sultet, de er stadig sikret som minimum en FP sats (som jeg så nu nok også syntes godt kunne være lidt højere og skattereformen er bestemt ikke rimelig for bla den gruppe) Og det er jo heller ikke fordi at de ikke får for at arbejde det de kan, de får jo den fulde løn for de timer, at arbejdsgiver så vil vælge at give 30.000 for de timer må i min verden være helt op til arbejdsgiveren selv.

Så jeg sytes faktisk det er helt rimeligt at fleksere får fuld løn for de timer de kan arbejde og kompenseres for resten.
At det så vil være ret nemt at snyde med sådan en ordning er en anden side af sagen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat