Se enkelt indlæg
Gammel 28-06-2012, 18:38   #875
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
Hey Benny

Må jeg "pille" lidt i din sag? Sager?
Jeg tænker lidt - du har gang i en del forskellige ting samtidig ikke?
Og ja jeg ved godt de hænger sammen, men kunne du evt skille det lidt ad?
Som jeg har forstået det (og ja undskyld - jeg har ikke læst hele din tråd - den er for lang til mig - undskyld)

1. man har frataget dig din hjælp, og som følge deraf, er din tilstand forværret.

2.Den hjælp man har frataget dig - er frataget på forkert grundlag. (lægekonsulent/sagsbehandler vurdering?)

Du har anket og ikke fået medhold - du har haft advokater osv ind over...
Og du har haft flere dialoger med forskellige "embedspersoner" ?

Har jeg fanget det væsentlige ?

En lille genopfriskning vil måske være godt for nye læsere.

Påkørt i 1883 af modkørende bilist i et cykelløb. Jeg blev lam i arme og ben, og fik en del brud, og lå 18 dg. i respirator.

Jeg var heldig med min skade og fik mine følelser i kroppen tilbage, men fik ødelagt min håndfunktion. Jeg lærte senere at gå med rollator, og efter flere år at cykle med hjælp ved min side, og til at komme på og af.

Jeg er ikke sevhjulpen til at gøre dagligdags ting, og kan kun spise udskåret mad.


Min invalidetsgrad er 10% i forhold til erhvervsevne.

Herfra ødelægges mit liv af Gladsaxe Kommune

· Den 1. august 2001 nedskærer Gladsaxe Kommune min hjælp fra 128 timer om ugen til 39,5 timer om ugen – uden bevisførelse for i henhold til officielprincippet – om, at jeg er blevet mindre handicappet. En nedskæring på 75%.

· Gladsaxe Kommune fremlægger ”usande” oplysninger til kommunens lægekonsulent om mit funktionsniveau.

· Lægekonsulenten tilsidesætter derved faktuelle lægeoplysninger fra min egen læge.

· Jeg kan hermed ikke benytte den ”HANDICAPBIL” som kommunen har ydet tilskud til, og som jeg afdrager med et månedligt beløb på, de næste 6 år!

· Jeg er p.g.a. manglende førlighed tvunget til at benytte de få timer (39,5) om natten, da jeg ikke selv kan gå i seng, og stå op igen.

· Ugens 7 dage med et menneskes normale 8 timers søvn om natten, er lig med til 56 timers søvn om ugen. Jeg betaler selv for mere hjælp til, at dække natten – og til træning i Fitness-center – så længe det er økonomisk muligt.

· Herefter går dagene med at læse avis, se TV og sove i en stol jeg selv kan rejse mig fra. Jeg taber mig 14 kilo – der skal ses som tabt muskelmasse – og er tilbage i kørestolen igen.

· Københavns Amts Handicapkonsulent indstiller i brev af den 19.04.2004 til Gladsaxe Kommune, at jeg fuldt ud er berettiget til, at modtage hjælp i henhold til Service-lovens § 77 med 168 timer om ugen – og dermed hjælp hele døgnet.

· November 2004 bliver Gladsaxe Kommune – af Det Sociale Nævn – dømt til, at jeg er berettiget til hjælp i henhold til Servicelovens § 77. (Jeg har tidligere oppebåret døgnhjælp)

· Gladsaxe Kommune reagerer ved, at tildele mig 21 timer i døgnet – altså 147 timer om ugen.

· Selvom det er amtet der betaler – præsterer kommunen altså at ville hindre mig i, at kunne have et socialt liv om aftenen.

· Det Sociale Nævn pålægger den 25 maj 2005 Gladsaxe Kommune, at udgangspunktet for hjælpen er 24 timer i døgnet og, at Gladsaxe Kommune ikke har dokumenteret at jeg kan klare mig med mindre.
_____________________________________________

Lægekonsulent: http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm

Socialminister: http://www.benny-g.dk/Socialministeren.htm

Domstole: http://www.benny-g.dk/Domstole.htm

Datatilsyn og
Ombudsmand: http://www.benny-g.dk/datatilsynet.htm

Kort men godt håber jeg!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat