Emner: E-cigaretter
Se enkelt indlæg
Gammel 14-06-2012, 22:40   #68
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Er der nogen, der har betænkeligheder efter medierne har omtalt, at væsken er godkendt toæ fødevarer, men ikke godt til inhalering i lungevævet? Spørger fordi min veninde påtænker at påbegynde og ikke har så meget data.
Nej, jeg har ingen betænkeligheder!
Når man ved 110% hvor farligt det er at ryge cigaretter og få dét ned i lungevævet, så er alt andet at foretrække - med cigaretterne VED man jo at man har en meget forhøjet chance for at udvikle lungekræft, KOL, samt hjerte - kar sygdomme mm.
Med e-cigaretten, får man pludselig ''hul igennem'' og bliver enormt forbavset over hvor hurtigt man kan trække vejret helt frit og dybt, hvor god ens kondi bliver (før kunne jeg ikke gå til 4 sal uden adskillige pauser hvor jeg måtte hoste og liiige få vejret), nu springer jeg op af trappen og kan tage to trin af gangen hele vejen op til 4 sal, uden at hoste og blive forpustet.

Da jeg røg og fik taget en lungefunktionstest var den så ringe, at jeg fik beskeden om at jeg havde let KOL - jeg hostede enormt meget slim op om morgenen, og kunne ikke gå i raske skridt ret langt af gangen.
Nu er min lungefunktionstest SÅ god, at min læge har anmeldt min fremgang i forbindelse med undersøgelser for KOL (normalt bliver ens KOL ikke bedre), men min begyndende KOL er som BLÆST VÆK
så selvom nogen hævder rygevæske ikke er sundt, så MÅ det være sundere!

Jeg tror ikke e-rygning er SUPER SUNDT, men jeg er personligt blevet meget sundere og friskere - selv min hud har fået en ny og meget friskere glød, og smårynker er forsvundet som dug for solen, og ifølge min tandlæge, er mine slimhinder nu flotte og lyserøde, hvor de før var gullige.
Så der er rigtig mange tegn på bedring.
Og bare det at jeg er en frisk og fit damper, er så MEGET bedre end at være en halv syg ryger, så jeg tager chancen og tænker, smøgerne slår mig alligevel ihjel en dag, og hvorfor vente og være halv dårlig i mens. Så hellere have samme udgangspunkt, men være friskere, sundere og mere aktiv til det sidste.....

Også lidt sjovt, at man pludselig bliver så bekymret omkring dampning, når man bevidst bliver ved med at ryge, selvom der er kræft ramte lunger på pakken og man kan mærke, man er ved at bukke under og at ens krop siger STOP.....

Endvidere har engelske og amerikanske undersøgelser vist, at dampen ikke når lungerne, på samme måde som røg - dampen opløses på halvejen.

Sidst redigeret af Ninja; 14-06-2012 kl. 22:43.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat