Emner: skånejob
Se enkelt indlæg
Gammel 24-05-2012, 07:07   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Hvis man arbejder på et beskyttet værksted, så ligger timelønnen ca på 24 kr i timen.
Så der bliver ikke mange basseøre tilbage - man må heller ikke glemme, at en evt indkomst kan få betydning for udbetaling af boligsikring/boligydelse, såfremt man modtager den slags.....
Det bliver lynhurtigt en underskudsforretning, specielt hvis man også skal betale for transport.

Finder man et alment skånejob på arbejdsmarked, så forhandler man løn lige som alle andre. Og får det samme som de andre i timen.
I 2007 var jeg i arb.prøvning på et beskyttet værksted, mens jeg var der fik brugerne (dem der arbejder i skånejob på stedet) deres feriekort, de snakkede lidt om hvad de forskellige havde fået, og dér kunne jeg forstå på det, at dem, der var på stedet i flest timer (det var individuelt) de fik ca. 1000 kr. i feriepenge, og så vidt jeg husker, så svarer feriepengene nogenlunde til en månedsløn.

Og når man så tager i betragtning, at man risikerer, at miste noget boligsikring, så synes jeg faktisk ikke, at det er værd at røre ved.

Det var mit indtryk, at de fleste af brugerne på stedet var der for overhovedet at komme hjemmefra, de fleste havde en eller anden form for psykiske problemer, flere havde en kontaktperson tilknyttet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat