Se enkelt indlæg
Gammel 22-02-2008, 20:36   #20
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Forrevalidering

Hej K10 venner

Og dette bliver der vel ikke gjort noget alvorligt ved, før en person klager over forholdet til rette myndighed der praktiser denne ordning, og som jeg mener er ulovlig når der skal være oprettet en erhvervsplan, før der kan bevilliges en revalidering og samme personen først herefter kan kaldes en revalident efter godkendelsen.

Der hvor det går helt galt, er at For-revalidering pludslig siges at være et forløb der bruges alene uden anden samhæng med loven for revalidering.

Jeg får lide lyst til at indsætte et ældre indlæg ind fra LA

Århus kommune "vurderer" og tildeler bevidst en For-revalidering bla. til nyledige der sendes i straksaktivering (cv-kursus), hertil oplyser Århus kommune at de personer som er tildelt denne For-revalidering er underlagt revalideringsbestemmelserne, der igen ikke giver ret til transportgodtgørelsen op til 1000 Kr.

Om Forrevalidering
For-revalidering er ikke et tilbud der kan stå alene, men en ordning under selve revalideringen, For-revalideringen kan, men skal ikke altid tages i brug i den korte fase en For-revalidering er tiltænkt, inden en egentlige tilrettelagt revalidering bliver iværksat efter en erhvervsplanen og revalideringsydelse kommer til udbetaling.

Ikke kun kontanthjælpsmodtager tvinges og holdes i denne ordning, endda på ubestemt tid, fordi det erhvervsmæssige sigte aldrig bliver afklaret i et samarbejde med kommunen, samt tilpasset efter den enkeltes forudsætninger og behov til egne ønsker til fremtidig beskæftigelse.

Kimse

Sidst redigeret af Kimse; 22-02-2008 kl. 20:37. Årsag: Rettet tekst type
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat