Se enkelt indlæg
Gammel 28-04-2012, 20:44   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af CLM Se meddelelser
Jeg meldte mig ud af min a-kasse for en måned siden fordi jeg overgik fra sygedagpenge til førtidspension.

Nu har jeg har modtaget brev fra a-kassen om at jeg har optjent 25 dage med feriedagpenge (fra kommunen) i 2011.

De skriver at jeg skal rette henvendelse til min nye a-kasse for at få dem udbetalt, og at jeg ikke har ret til feriedagpenge hvis jeg ikke længere er medlem af en a-kasse.

Vil det sige jeg kunne have fået feriedagpenge såfremt jeg havde ventet med at melde mig ud?

Eller er der under ingen omstændigheder mulighed for at få feriedagpenge når man modtager førtidspension?

Jeg har læst øvrige indlæg om emnet men svarene er ikke enslydende, så jeg håber nogen af jeg har fundet svaret.
Det betyder blot at havde du genoptaget arbejdet, og fortsat var medlem kunne du have fået 25 dage med feriedagpenge under afvikling af ferie. (i stedet for pengepenge fra en arbejdsgiver som du ikke har optjent pga sygdom ).
Feriedagpengene vil du ikke kunne hæve på pension, da de skal træde istedet for løn under ferie.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat