Se enkelt indlæg
Gammel 27-03-2012, 14:05   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Men nu har jeg altså fået konstateret KOL Ryger ikke mere..

....
Har lige fået udfyldt status attest fra egen læge, men han skriver kun besværet vejrtrækning?

Så hvad gør jeg? Kh Indiansummer
Hvis lægen ikke kan finde ud af at skrive et ordentligt svar på de spørgsmål, som kommunen spørger ind til, så er den jo gal... Lægen skal beskrive årsagen til lidelsen samt sværhedsgraden i lidelsen... Jeg går ud fra, at det er merudgifter til medicin udover, du søger hjælp til vedr. KOL. Hvis lægen kun har skrevet besværet vejrtrækning, synes jeg slet ikke, det er nok. Man skal skrive f.eks. at du skal have medicin for det - og hvis du ikke får det så... simpelthen beskrive din sygdom og diagnose, så enhver kan forstå det på dansk, hvor nedsat funktionsnedsættelsen er. For ved § 100 får man det jo kun, hvis der er tale om VARIGE og SVÆRE følger af lidelserne.

Mener fra dine andre tråde, at du nok har haft dine tidligere afslag hos Det sociale nævn osv...? Hvis du ikke fortsat føler dig forstået pga.. de afslag, f.eks. også fra Det sociale nævn, kan man altid få en forklaring på afgørelsen hos Det sociale nævn - eller evt. hos en borgerrådgiver.

Hvis du slet ikke kan få det over § 100, kan du jo søge det som enkeltydelse - efter aktivloven. (her er det udelukkende din økonomi, de ser på).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat