Se enkelt indlæg
Gammel 10-02-2008, 15:13   #136
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
GLADSAXE KOMMUNES SVAR PÅ BREV AF 29.01.2008 FRA DATATILSYNET

Fakt. Gladsaxe Kommunes sagsbehandler har i sag om hjælpeordning "ukorrekt" oplyst kommunens lægekonsulent om, at jeg som 100% invalid - "selv går og cykler" rundt i lokalområdet???

(Uddrag af det vigtigste)

Kære Benny Gerhard

Datatilsynet har i brev af 29.01.2008 videresendt brev fra dig af 24.01.2008 med en anmodning om at få slettet/berigtiget oplysninger mv. efter persondatalovens § 27, stk. 1.

I brevet skriver du:

PS. Jeg kræver dokumentation fra Gladsaxe Kommune om, at disse urigtige og skadespådragende oplysninger, er fjernet fra mine journaler og andre papirer i kommunen. Dette krav skal opfyldes, så der ikke i fremtiden opstår problemer ved kommunens personaleudskiftninger.

PS. Jeg ønsker ligeledes dokumenteret at Gladsaxe Kommune bekendtgør sin lægekonsulent med, at lægekonsulent Claus Bjerregaard har vurderet og udtalt sig i henhold til ukorrekte og fremlagte oplysninger fra sagsbehandler Lene Larsen, der ikke er lægelige oplysninger. Dette er vigtigt.


I forhold til persondatalovens § 37 skal den dataansvarlige berigtige, slette eller blokere oplysninger, der viser sig at være urigtige eller vildledende elle på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser udstedt i medfør af lov, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom.

"Gladsaxe kommune mener således ikke, at kommunen har registreret oplysninger, der kan karakteriseres som urigtige, vildledende, eller som på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser i medfør af lov".

Gladsaxe Kommune ønsker således ikke at imødekomme din begæring om, at slette oplysninger i din sag.

Gladsaxe Kommune ønsker således ikke at imødekomme din begæring om, at slette vurderinger og udtalelser fra lægekonsdulent Claus Bjerregaard.

Gladsaxe Kommune mener således ikke, at de argumenter som du anfører, giver anledning til sletning/berigtigelse oplysninger efter persondatalovens § 37, hvorfor Gladsaxe Kommune ikke kan imødekomme din begæring.

Med venlig hilsen

Elinor Kyhnauv
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat