Se enkelt indlæg
Gammel 15-02-2012, 13:49   #1
PeterT
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
PeterT er ny på vejen
Fleksjob - mindstekrav til timetal

Min sag behandles i øjeblikket af kommunen, og alle parter er enige om, at den mest fornuftige løsning er, at ændre mit nuværende job til et fleksjob.

Der er dog opstået en knast idet kommunens praksis er, at arbejdstiden skal være mindst 12,5 timer/ugen for at godkende et fleksjob. Alternativet er førtidspension, hvilket jeg ikke ønsker.

Min arbejdsgiver vil gerne acceptere de 10 timer/ugen i gennemsnit, som jeg har præsteret siden den delvise genoptagelse af arbejdet sommeren 2011.

Kan kommunen fastholde, at mindste arbejdstid skal være 12,5 timer/ugen, uanset at jeg kan opnå aftale med arbejdsgiver om 10 timer/ugen?

Hvis ja, hvad er det juridiske grundlag for dette?

Jeg kan sikkert også opnå aftale med arbejdsgiver om, at jobbet på papiret hedder 12,5 timer/ugen men reelt kun er de 10 timer/ugen. Jeg frygter dog, at det kan give problemer senere, hvis et jobskifte bliver aktuelt?

Endelig har jeg en pensionsordning med dækning for invaliditet. Her er kravet for fuld pension, at min erhvervsevne i mit primære erhverv er nedsat med 2/3 eller mere.

Afskriver jeg dette sikkerhedsnet, hvis jeg accepterer et fleksjob på 12,5 timer/ugen?


Mvh. Peter
PeterT er ikke logget ind   Besvar med citat