Se enkelt indlæg
Gammel 31-01-2012, 13:09   #5
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Er det ok at sende denne til lederesn af jobcentret?

Anmodning om afklaring vedr. fleksjob

Jeg skriver til dig, fordi jeg fornemmer, at der ikke er den fornødne opmærksomhed omkring det væsentlige i min fleks¬job¬sag. Jeg ønsker hermed at gøre opmærksom på, at jeg er presset i forhold til at kunne beholde mit arbejde i en eventuel fleksjobordning, idet dette kræver en afklaring i min sag SENEST 1. april 2012.

I telefonsamtale med min sagsbehandler, XX, d. 16.01. forklarede hun at al dokumentation i sagen er indsamlet og at hun forventede en afgørelse indenfor 2 uger. Da jeg intet hører fra hende ringede jeg d. 31.01 til jobcentret, hvor jeg fik oplyst at XX er sygemeldt 1 mdr. frem. Jeg fik ligeledes besked om, at der ikke sker noget i min sag, så længe hun er sygemeldt, og at sagen ikke er sendt til høring.

Hvor ligger min sag hvis hendes sygemelding forlænges? Og er det muligt at få en anden til at varetage min sag?

Jeg er i øjeblikket ansat i en fast stilling som lærer, og min arbejdsgiver vil gerne samarbejde omkring en fremtidig fleksjobordning. Jeg er sygemeldt på deltid og har i kortere perioder været heltids¬syge¬meldt, og i den forbindelse har min arbejdsgiver været meget fleksibel i forhold til min situation. Imidlertid oplyser min arbejdsgiver nu, at hvis der ikke snart kommer en fast ordning omkring min jobsituation, så vil han være tvunget til at fyre mig. Det skal i den forbindelse oplyses, at jeg arbejder på en privat skole.
De lægelige vurderinger er så klare, at det er åbenlyst for enhver, at jeg med mine kroniske smerter ikke kan varetage et job i 37 timer om ugen. Hvis man læser min resurseprofil, mener jeg også, det er ret tydeligt, hvilke resurser jeg har, og hvilen jobfunktion jeg kan varetage og i hvilket omfang. Lægekonsulenten anbefaler at der sættes en arbejdsprøvning i gang, idet mine smerter er velforklarede.

Målet for alle parter må være at jeg fastholdes på arbejdsmarkedet, derfor forstår jeg ikke, hvorfor der ikke sættes en arbejdsprøvning i gang, så jeg ikke ender med at stå udenfor arbejdsmarkedet.
Jeg anmoder hermed om, at der med det samme bliver gjort det fornødne i min sag, så den kan blive færdig¬be¬hand¬let hurtigst muligt.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat