Se enkelt indlæg
Gammel 01-02-2008, 16:32   #124
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Brev indleveret den 1. februer 2008 kl. 13,55

Søborg d. 31.01.2008

Borgmester
Karin Søjberg Holst
Rådhuset
2860 Søborg


Kære Borgmester

Banken har i brev af 25. januar 2008 meddelt mig, at bankens engagement siger stop.

Det betyder samtidig, at banken på grund af overtræk på lønkonti til udbetaling af løn til hjælpere, og at jeg ikke har noget brugbart rådighedsbeløb på min pensionskonto, ikke vil kunne gennemføre udbetaling til hjælpere næste gang, altså i februar- løn.

Jeg har en skatterestance på 41.093,00 kroner fra oktober måned, da der ikke var dækning på lønkonto. Skal ifølge aftale med SKAT betales den 1. februar 2008.
Derefter vil der igen være skatteafregning igen medio februar, men der vil ikke være dækning.

Påløben gæld på lønkonti fra 2001 til 2004 da kommunen fjernede 75% af min hjælp betyder, at påløbne renter i dag ikke længere kan udredes.

Jeg har således taget lån i hus 3 gange, og min bank vil ikke vedstå, at jeg optager endnu et.

Gladsaxe Kommune er, som det er borgmesteren bekendt, skyldig i ved brug af usandfærdige oplysninger, at mit liv er lagt økonomisk i ruiner. Dertil kommer et totalt ødelagt helbred både fysisk og psykisk.

”Jeg påbegynder således februar måned med minus på konto, og regninger jeg ikke kan betale. Jeg har ikke penge til mad og andre nødvendigheder”.

Overtræk (ikke afvikling) af gæld på lønkonti (renter) + restanceskat udgør Kr. 115.396,11

Jeg skal derfor bede borgmesteren iværksætte, at gæld på lønkonti til selvansatte hjælpere omgående bliver indfriet.

Gæld på lønkonto…

1. Gæld på konto fra 1992 – 2001. Gladsaxe Kommune fratog mig bevilget døgnhjælp fra 1988, der som ”begrundelse” skulle ses i lyset af kommunens økonomi? Kr. 424.960,11

2. Gæld på konto fra 2001. Gladsaxe Kommune fratog mig hjælp ved brug af ”usandheder” om mit funktionsniveau? Kr. 199.343,00

Restanceskat fra oktober 2007 Kr. 41.093,00 I alt. Kr. 665.396,11

Datatilsynet er nu gået ind i sagen som Gladsaxe Kommune er bekendtgjort med i brev af 29. januar 2008.

De ”usande” oplysninger der af sagsbehandler og i strid med min sociale sikkerhed, er forelagt og brugt af kommunens lægekonsulent til vurdering, og således af kommunen til lovstridigt at fratage mig min nødvendige hjælp, skal omgående fjernes i henhold til persondatalovens § 37.

PS: Jeg skal i samme anledning anmode Gladsaxe Kommune om omgående, at iværksætte den i brev af 13. december 2007 publicerede inddrivelse af ”sagsomkostninger ved domstolene”, – der blev foranlediget på grund af ovennævnte ”usandheder” – på beløb stort 116.400,00 kroner.

De 70.000,00 kroner er en ”ulovlig opkrævning”, og dermed forsøg på ”pengeafpresning”, da Gladsaxe Kommune har modtaget pengene fra staten senest 14 dage efter landsretsdommen, hvor jeg havde fri proces.

Straffeloven

§ 300 a. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som, uden at betingelserne for at anvende § 279 foreligger, på retsstridig måde forsætligt eller groft uagtsomt bevirker, at en person undladelse, og derved påfører ham eller nogen, for hvem handlingen eller undladelsen bliver afgørende, der befinder sig i en vildfarelse, af denne grund bestemmes til en handling eller, et betydeligt formuetab.

Straffeloven

§ 150. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, misbruger sin stilling til at tvinge nogen til at gøre, tåle eller undlade noget, straffes han med fængsel indtil 3 år.

§ 151. Den, som tilskynder eller medvirker til, at nogen, der er underordnet vedkommende i offentlig tjeneste eller hverv, forbryder sig i denne tjeneste, straffes, uden hensyn til om den underordnede kan straffes eller på grund af vildfarelse eller af andre grunde er straffri, efter den for den pågældende forbrydelse gældende bestemmelse.

§ 155. Misbruger nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, sin stilling til at krænke privates eller det offentliges ret, straffes han med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. Sker det for at skaffe sig eller andre uberettiget fordel, kan fængsel indtil 2 år anvendes.

Erstatningsansvarsloven

Godtgørelse for tort

§ 26. Den, der er ansvarlig for en retsstridig krænkelse af en andens frihed, fred, ære eller person, skal betale den forurettede godtgørelse for tort.

Vedlagt kopi: Brev af 25.01.2008 fra Danske Bank, og kontooversigt m/afmærket lønkonti.

Venlig hilsen


Benny Gerhard

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 01-02-2008 kl. 16:36.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat