Se enkelt indlæg
Gammel 20-12-2011, 08:30   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Øhh skal en sygemeldt fleksjobber følges op efter den alm sygedagpengelov....for det troede jeg ikke at de skulle...

Det giver nu heller ikke den store mening at de skal...hvis de altså skal det...er der nogen der har et link til hvor det står at de en fleksjobber skal følges op efter den alm sygedagpengelov???

Hvis en fleksjobber er sygemeldt...så er det vel meningen at kommunen skal forsøge at få fleksjobberen til at klare et fleksjob ved at kommunen giver tilbud om aktivering eller andre tilbud, der kan forbedre personen muligheder for at blive i stand til at klare et fleksjob og hvis ikke dette kan lade sig gøre...ja så skal de overveje en pension i stedet...

@Poeppel....måske du kan bruge denne afgørelse...http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...spx?sw=A-38-02

Prøv at læse den ordentligt igennem og se om ikke du kan bruge den...
Jep, fleksjobbere skal i sygedagpenge systemet (planket fra borger.dk, det var hurtigst):

Kommunen udbetaler sygedagpenge til dig, hvis du: ville have været berettiget til arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor, hvis uarbejdsdygtigheden ikke var indtrådt


Min erfaring er at der er forsøgt en del, inden man går over til at fuldtids sygemelde en fleksjobber... Men når det først sker er det ind i "maskinen" igen
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat