Se enkelt indlæg
Gammel 11-12-2011, 21:27   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Lægerne skjule noget? Øhhh hvad skulle interessen være i det?
Hvad interessen skulle være i det kan jeg ikke svare på.

Men i 1986 fik jeg, for første gang, taget røntgenbilleder af min ryg. Efterfølgende fortalte min læge mig, at der havde været et lille brud, men det var ikke noget der havde nogen betydning.

Nogle år senere blev der taget nye røntgenbilleder af min ryg og da jeg så var hos lægen for at høre om resultatet sad han og kiggede på røntgenbeskrivelsen.
Jeg spurgte så, om jeg kunne få lov at få en kopi af "det der", og det fik jeg.
Jeg fik også kopi af den fra 1986.

I første omgang gav det meste af det ikke meget mening (det var før alle fik internet), men efterhånden fik jeg tingene oversat, dels med hjælp fra bøger på biblioteket og dels med hjælp fra min moster, som var sygeplejerske.

Af røntgenbeskrivelsen fra 1986 fremgår det, at der er en dobbeltsidig arcolyse L4/L5.
Det vil sige, at de dimser (buerødder) der sidder på hver side af lændehvirvel nr. 4 er væk. Enten har de aldrig været der eller også er de knækket af.
Dette gør, at lændehvirvel nr. 4 kan glide i forhold til nr. 5.

Hvis jeg havde fået en korrekt besked i 1986 havde jeg måske taget nogle forholdsregler, så min ryg måske ikke var endt så slemt som den er.

Men da lægen sagde at det ikke var noget, der havde nogen betydning, så knoklede jeg da bare på. Jeg var jo ikke klogere dengang.

Og jeg kender til en, som flere gange fik tjekket sit stofskifte, hver gang var beskeden, at det var helt normal.
Senere får hun konstateret fibromyalgi.
Senere igen læser hun på nettet, at lavt stofskifte kan være årsag til fibromyalgi.
Da hun så endelig får bedt om kopi af blodprøveresultaterne kan hun konstatere, at nok var hendes stofskifte indenfor normalområdet, men det var i den absolut nedre ende.

Så jeg vil stadig holde på, at det er en god idé selv at have kopi af alle lægepapirer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat