Se enkelt indlæg
Gammel 10-12-2011, 00:49   #6
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 17
Falkes er ny på vejen
jeg tror det er en måde at retfærdiggøre deres slet kjulte agenda, nemlig at ingen fremover skal kunne tilkendes permanent og helst slet ikke, hvis man er ung. (for det er jo endnu mere synd for os, at vi bliver "parkeret" - ingen tænker på at det er endnu mere synd for os at vi er syge i så tidlig en alder!!!)

Nej det er synd for os at vi ikke kan "få lov" at bidrage (med andre ord, det er synd for samfundet, at vi i så lang tid skal modtage forsørgelsespenge)

Jeg afskyr simpelthen den så let gennemskuelige retorik omkring parkering og "toge der kører forbi" - hvad fanden bilder de sig egentlig ind? Der er da ingen af os unge der ønsker at være så syge at vi ikke kan gøre de ting vi allerhelst vil med vores liv. Nemlig at bidrage med de ting vi er gode til (eller var gode til, eller havde potentiale til)
At blive syg lige når man står overfor sin drømmeuddannelses start eller andet i den stil, -hvem ville bytte det med sygdom og et liv på forsørgelse? Det er der sgu da ingen der vil!

Når man så tillige har mistet de bedste ungdomsår - 20'erne, til sygdom og 10 års hetz i systemet, så kan det godt være at man netop somHexi skriver, ikke har helbred til at få mere "hjælp" fra det offentlige og bare kun ønsker sig fred til overlevelse, for det ender med stille og roligt at slå én ihjel. Hvis ikke man selv gør det.

Jeg kæmper fortsat i troen på at jeg nok skal få den førtidspension (selvom mit håb forlængst har fået kæmpe store sprækker) men jeg bliver nødt til at fæste mig ved det spinkle håb, for jeg ved godt hvad alternativet bliver, hvor ubehageligt det end er at tænke på, men jeg klarer ikke 10 år mere på denne måde. Og det er også gjort med bare 5 ... nok er nok ...
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat