Se enkelt indlæg
Gammel 15-11-2011, 02:27   #12
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette1966 Se meddelelser
Hej med jer herinde ...
Bare et spørgsmål og lidt opdatering herfra, da det er længe siden jeg selv har skrevet herinde ....
Jeg har fået dårlig ryg efter en arbejdsskade i 2007, den er anerkendt som arbejdsskade, og jeg hidtil fået et varigt mén på 8 %, hvilket jeg har anket til ASK, og fik igår besked fra ankestyrelsen om, at de havde sat mit mén op til 10%, så det ser jeg som et lille skulderklap.
Jeg er pt på sygedagpenge, og har endelig fået kommunen til, at jeg skal afklares, da en tidligere virksomhedspraktik inden min operation viste, at jeg kunne arbejde 16 timer om ugen fordelt på 4 dage, og min tidligere sb mente jeg skulle have flexjob, så lige nu håber jeg bare på, at vi kan finde et godt sted til mig.

Jeg har tidligere fået udbetalt de 8 % i mén mens jeg var på revalidering, uden kommunen ville modregne, og mens min jobsituation er uafklaret får jeg midlertidig løbende erstatning, også uden modregning, jeg mener ikke de resterende 2 % heller skal modregnes, er det ikke korrekt forstået, jeg skal selvfølgelig oplyse kommunen om, at jeg får lidt mere i erstatning, det er jeg klar over..

Og tak for alle de skønne mennesker herinde, der giver sig tid til at hjælpe andre, den her side har virkelig holdt modet oppe hos mig det sidste halve år, hvor jeg ikke har kunne finde hoved og hale i, hvad der skulle ske i min sag, min mand har været til udredning for sklerose siden nytår, og det har bare ikke været vores år her i 2011 ...
Til gengæld har jeg den store fornøjelse at skal være mormor til feb .... og det blir bare STORT
Mange knuser til jer alle herinde
I forhold til mén udbetaling og oplysninger til kommunen, er det et godt parameter, at se på skat. Hvis du skal betale skat af beløbet, så kan det have betydning i forhold til modregning af ydelse. Omvendt, hvis du ikke betaler skat af beløbet, som f.eks. svie og smerte og mén. Så kommer det faktisk ikke kommunen ved.
Når du kommer så langt, at Ask kan vurdere en tabt erhvervsevne, så læner de sig meget op af kommunenes vurdering, og her er det også afgørende, hvilken ydelse du er på, i forhold til modregning.

Hvis jeg var dig ville jeg under alle omstændigheder spørge; enten Ask, din fagforening eller kommunen. Der er ingen der kan forlange at du skal være alt vidende. Så spørg!

Hvad speciallægeerklæringer angår ville det være tåbeligt ikke, at bruge de oplysninger der kunne hentes derfra. Både i forhold til din sag i Ask, men så sandelig også i forhold til kommunen.
Man må gå ud fra at kommunen ved der er fokus på mén, hvilket også fremgår af lægeerklæringerne.

Hvordan beregningerne i forhold til fleksjob og erhvervsevnetab, vil blive for dig, ved jeg ikke. Men jeg mene det kommer an på, hvornår du kom til skade.
Jeg tror reglerne lige er lavet om, men kan ikke huske fra hvilket år det vil have betydning.

Håber det gav svar på nogle af dine spørgsmål
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat