Se enkelt indlæg
Gammel 04-11-2011, 14:22   #141
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af e77 Se meddelelser
Jeg har kontaktet speciallægen idag, for at få uddybet den attest han har skrevet om mig, da jeg finder den meget forvirrende.

Det gør Sb i øvrigt også, men har jo ligesom fundet i teksten hva sb skal bruge, så derfor er det fra sb's side ikke nødvendigt at få den uddybet.
Men det er det for mig.

Af alt hvad lægen skriver i attesten, vælger hun kun at bruge de sidste skrevne ord som lyder "Det kan der for ikke forventes at e77, kan arbejde på fuldtid, i hvert fald ikke nu"..

Men han skriver også alle mine skånebehov, og at jeg ikke kan arbejde på ordinært arbejdsmarkede. Og da det er ved at være lang tid siden operation, er der ikke udsigt til at jeg får det bedre.

Når han nu får tid til at uddybe den, altså beskrive hvad han mener lidt bedre, kan jeg så bruge den i en evt. klage/anke over sdp-stop??


Eller fanger bordet ved det han først skrev??
Jeg har tænkt på, at når du har alle de skånebehov og lægen samtidig skriver "i hvert fald ikke lige nu"... Så kan det godt tyde på, at lægen måske ikke mener du kan arbejde på fuldtid på samme måde som før, du blev sygemeldt - men at du måske godt kan arbejde fuldtid senere på anden måde f.eks. i et andet fag end det, du var i før....

Forstår godt det må være forvirrende... Det danske sprog ER svært at forstå. Lægen kunne dog godt have uddybet det noget bedre, hvad han mener med "ikke lige nu". -- og måske f.eks. uddybe at hvad du ville kunne arbejde med eller hvor meget du ville kunne klare i et job og funktionsnedsættelsen i det hele taget, og hvad der gør for at du ville kunne arbejde på fuldtid senere....

Det er nok noget, som man kunne afklares helt 100 % ved at få det helt forstået 100 % og ikke bare nøjes med " ikke lige nu" uden at man ved, hvordan jobcentret skal hjælpe dig videre for at bevare dig på arbejdsmarkedet. Så ville sagen være bedre tilstrækkeligt oplyst! Det er kommunens ansvar at sørge for at sagen er tilstrækkeligt oplyst ifølge retssikkerhedsloven.. Så ja du kan godt skrive det i forbindelse med ovenstående røde skrift, at det kan de godt prøve at få en yderligere uddybning af, da det ikke lyder helt forståeligt, hvad der præcis mens med den sidste sætning.... Jobcentret kan så vælge at revurdere din sag, når du klager over afgørelsen - ved at sende en ny statusattest til lægen (eller anden attest) for at få en mere ordentlig afklaring.

Du kan også vælge i klagen at skrive, hvad speciallægen har oplyst dig, da du fik snakket med ham om det der stod i attesten. Hvad han egentlig mente med det. (hvis han oplyste dig det)

Det var min tanke.

Sidst redigeret af curls; 04-11-2011 kl. 14:30.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat