Se enkelt indlæg
Gammel 26-10-2011, 01:59   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja Buster du rammer ret godt, vi BØR være bedre til at forlange dok, end vi er...

Dog MENER jeg at have læst et eller andet sted at den er god nok (spørg mig ikke hvor og hæng ikke min dårlige hukommelse på på at jeg mener) når der er tale om "flytbare" ting.
Altså flytbar som fx et ny OP knæ, der er jo alligevel en hvis god chance for at det bliver bedre, og funktionsevnen samt arbejdsevnen derved forbedres, altså der hvor lægerne siger at der ER en mulighed for bedring.

Men er det ikke også rimeligt nok et eller andet sted?? ellers bør alle med komplicerede benbrud (bare for at vælge et eller andet *ss*) jo tilkendes fleks eller FP på trods af at lægerne mener benet vil blive fuldt eller næsten fuldt funktionsdygtig igen.

Man kan diskutere rimeligheden ved 12 måneder, i det, det nærmest er umuligt at nå opdateret RP, arbejdsprøvning generel helbreds speciallægeerklæring fra egen læge og en kommunen har sendt til. 6 måneder ER urimeligt, for der er det fysisk umuligt, arbejdsprøvningen alene tager 3 måneder + 1 måned til udfærdigelse af rapport, så skal man vente mindst 2 måneder på kommunens speciallæge og endnu en måned på lægekonsulenten, og så lige 2 mere på at blive færdig med RP og så også lige... nej 6 måneder er urimeligt i det, det er umuligt, 18-24 vil være langt mere realistisk, alt efter hvad lægerne skriver, for spår de kun forværring, stilstand eller så minimal forbedring at det ikke vil have betydning for arbejdsevnen, så er det jo spild af tid (ren besparelse for kommunen) og folk bør tilkendes flesk eller tidsbegrænset FP.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat