Se enkelt indlæg
Gammel 01-10-2011, 20:35   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hver sin mening heldigvis da - jeg har boret rigeligt i SUPP/SAP og vil simpelthen ikke støtte den udspekulerede plan. Selvfølgelig tænker man ikke i egen fattigdom som sådan, men mere måden det hele er tænkt sammen på, som netop bliver et interessant faktum angående kassetænkningen. Det er jo et faktum man ikke kan komme udenom.

Og jeg vil ikke selv være med til det. Så hellere selv lægge lidt til side til alderdommen jeg frit og kvit kan skalte og forvalte over, og opbygge en reel formue som de kan give afslag på, og som kan redde gebisset hvis jeg skal til tandlægen, brillemanden, eller vil ud og rejse for, helt uden kommunens hjælp.....i stedet for den der opstillede illusion om den lykkelige folkepensionist med SAPP i ryggen der må sidde med tandsmerter og et afslag i hånden og et ekstra rådighedsbeløb der påvirker boligsikringen.

Hvis vi tager udgangspunkt i at boligsikringen ikke eksisterer om 20 år og man heller ikke længere kan søge om hjælp til merudgifter - hvad skal de par hundrede kroner så dække?
Et par nætter på et Herberg måske?

Hvis man lægger et beløb hver måned selv, så er man sikret langt langt bedre. Små 300 kr om måneden kan blive til 79.000 kr hvis vi som udgangspunkt tager de 20 år ATP skriver om. ''Rigtige penge'' som Lars Løkke ville have sagt, penge man kan have i hånden og gøre godt med - nok til begravelse.

Glem heller ikke at pensionsalderen meget vel kan ligge når man fylder 72 år, om de der 20 år......

Tro mig, hvis der havde været kød på den der SUPP, så ville jeg have stået forrest i køen med runde øjne glimtende forventningens glæde, men jeg tror på min sagsbehandler når hun siger det er ét stort bedrag der meget nemt kan give bagslag.

PS Synes du seriøst, at det er i orden de napper 40% af pensionen når du er 64, og 100% hvis du er 65 og dør??

(Det er lige den slags kunder de ønsker i butikken, desværre) folk der bare er lokket af goderne, helt uden hensynstagen for konsekvenserne.

Sidst redigeret af Ninja; 01-10-2011 kl. 20:43.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat