Se enkelt indlæg
Gammel 05-01-2008, 19:40   #7
strikkeline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2008
Lokation: Sorø
Alder: 66
Indlæg: 25
Styrke: 17
strikkeline er ny på vejen
Undskyld - men jeg ville lige blande mig i tråden her!

Jeg er helt NY på K10 - og hvor er jeg glad for, at jeg fandt jer!

Som aldeles nyslået førtidspensionist, kan jeg forstå på hele "ansøgningsprocessen" om førtidspension, at først når sagsbehandleren er mindst 2-300% tilfreds med, at man er berettiget til førtidspension, vil de indstille en dertil. Men denne indstilling skal så "velsignes" af en overordnet.

Først når den overordnede har "blå-stemplet" førtidspensionsansøgningen, bliver denne videresendt til Pensionsudvalget i kommunen.

I sagen om Vibeke Fonvig Pedersen ser det for mig ud som om, sagsbehandleren har sagt, at hun har indstillet Vibeke til pension og at kommunen så efterfølgende har besluttet, at det ville de ikke give alligevel.

Har sagsbehandleren rent faktisk indstillet Vibeke til pension hos sin overordnede. Da jeg kom ind i processen via ledighedsydelse efter fleksjob var min sagsbehandler den, der skulle lave ressourceprofilen (igen igen) og hendes overordnede var Jobcenterchefen. Først herefter blev min ansøgning sendt til Pensionsudvalget. Min bedste veninde har lige været igennem samme process - og det er tilsyneladende det normale. Der er altså 2 led, man skal igennem, før ansøgningen når til Pensionsudvalget.

Og hvis sagsbehandleren har indstillet Vibeke til pension hos sin overordnede. Har denne så blå-stemplet indstillingen? Eller er den sluttet der, hvor kommunen så bare har afsendt et afslag?

Grunden til at jeg spørger om dette her, er, at hvis Pensionsudvalget i Vibekes kommune aldrig nogensinde har set en ansøgning, har de jo heller ikke fået lov at lave en vurdering. Derfor ville jeg mene, at hvis man har al det lægelige og speciallægelige i orden, så bør man selv søge direkte til Pensionsudvalget. Så kan de i det mindste se, at man eksisterer og at man søger førtidspension.

En helt enorm KO-VENDING i min sag, var at jeg fik lavet en digital signatur - og med den på pc'en skaffede jeg mig udskrifter af alle mine sygehusbehandlinger - både indlæggelser og ambulante behandlinger. Selvom der ud af de små 28 sider, jeg indsendte var nogle få, der ikke handlede specifikt om min sygdom, fik de dem alligevel for kontinuitetens skyld.

Nu véd jeg jo ikke, om det her har været beskrevet før - eller om jeg er helt galt på den i denne her tråd - men jeg er ret overbevist om, at selve oversigten med mine indlæggelser samt yderligere udprint af detaljerne fra hver enkel hospitalsindlæggelse - eller ambulant behandling, betød rigtig meget overfor Pensionsudvalget. Ellers kan man jo i hvert fald søge førtidspension selv med alle disse udskrifter i hånden - for så kan kommunen jo ikke sortere dem fra - som jeg også har hørt, at det bliver gjort.

Jeg skal lige tilføje at man kan printe selve sygehusbehandlingslisten ud, men altså også gå ind under hvert enkelt hospital og får yderligere oplysninger - SPECIFIKT: Primærdiagnose og Bidiagnose for hver indlæggelse eller ambulant behandling.

Håber der er nogen, der kan bruge dette her til noget godt!

mange hilsener
Strikkeline
strikkeline er ikke logget ind   Besvar med citat