Se enkelt indlæg
Gammel 07-09-2011, 22:17   #22
Flex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Lokation: Kolding.
Indlæg: 28
Styrke: 15
Flex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Altså, må skynde mig at sige, at jeg ikke sidder med det her til dagligt, så det er kun et bud!

Men generelt set, så er fleksjobbere lønmodtagere ligesom alle andre, så derfor skal man som udgangspunkt kun forholde sig til det, som er aftalen med arbejdspladsen/overenskomsten!

De andre regler handler kun om ledighedsydelsesmodtagere.

Ville umiddelbart mene, at det ville være meget mærkeligt at skulle melde ferie til kommunen i de sager, hvor man har et arbejde! Og har heller ikke set det i de fleksjobsager jeg har stødt på, hvor folk blev sygemeldte på et tidspunkt.

Det eneste der stod i de sager, var den årlige opfølgning, ellers intet...
På sin vis har du ret Andersine, MEN når man er ny i fleksjob og skal ud i sit første fleksjob og ikke har ferie stående på en feriekonto fra en tidligere arbejdsgiver (jeg har været på sygedagpenge/ledighedsydelse i 2½ år uden en fastansættelse), så er det kommunen der skal betale for ferien og dermed ferieledighedsydelse, hvorfor man selvfølgelig skal indberette ferien til dem, så de kan udbetale den. Og jeg har fuld forståelse for, at de gerne vil vide det 14 dage før ferien, så de kan nå at udbetale pengene osv. men i realiteten kan man jo ikke altid det, og i disse tilfælde må pengene - efter min mening, jo blot blive udbetalt med forsinkelse - men det kan da ikke være rigtigt, at man så slet ikke kan få pengene (for ferien har man jo krav på, som alle andre). F.eks. ved barnets 1. sygedag eller ved dødsfald i familien, så man skal have fri til begravelser o.l.
Netop fordi, at man er nyansat og har været udenfor arbejdsmarkedet længe, så skal man først optjene retten til ferie med løn, og barnets 1. sygedag med løn.

V.h. Flex.
Flex er ikke logget ind   Besvar med citat