Se enkelt indlæg
Gammel 12-08-2011, 01:04   #70
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Hej Gogo

Slå koldt vand i blodet nu. Tag en dyb indånding, og slap af...

Din sag er ved BAN nu, og det er godt. Det er surt at du nu skal vente noget tid uden indtægt, men du kan godt regne med at vinde i BAN, og så får du ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft fra sygedagpengestop

MEN!
Din kamp er ikke slut endnu...
Du er nødt til at bede om aktindsigt hos BAN med det samme
Du kan ikke stole på at alle oplysninger er medsendt SÅ DET SKAL DU SELV TJEKKE
Jeg kan ikke understrege vigtigheden af dette nok

Der er netop afsluttet en sag fra BAN hvor kommunen to gange fik medhold, hvor den sygemeldte var blevet forlænget efter netop §27.1.4. Det viser sig at BAN slet ikke var blevet oplyst om denne forlængelse, og traf derfor afgørelse på forkert grundlag! Efter BAN fik denne oplysning har de nu omstødt deres egen afgørelse, så borgeren fik medhold

Så du skal simpelthen sørge for at gennemlæse akterne fra BAN, og sørge for at de har alle oplysninger. Hvis ikke må du selv eftersende alt, der kan have relevans

Når du har gjort dette, kan du slappe af, og forsøge at stole på, at BAN afgør til din fordel

Jeg har netop modtaget en nærmere forklaring på hvorfor man skal have tilkendt ledighedsydelse, når man er forlænget efter 27.1.4

Når man har fået denne forlængelse HAR kommunen truffet afgørelse om at man ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, og at det står ml fleks eller førtidspension. Der er tale om en såkaldt "begunstigende forvaltningsakt, som ikke kan fratages den pågældende, medmindre der er indtrådt helt væsentlige nye oplysninger i sagen". Med andre ord, hvis der ikke er dukket nye oplysninger op, EFTER du fik din forlængelse, at din helbredsmæssige tilstand har ændret sig i sådan en grad at du nu kan formodes at kunne klare et ordinært arbejde på normale vilkår, så kan man IKKE pludselig konkludere at du kan. Ergo er det ligegyldigt, hvilken tåbelig konklusion de har lukket din sag med, for de har ikke beviserne til at bakke den op - der er jo netop IKKE indkommet nye lægelige oplysninger i din sag som taler om en forbedring i din tilstand. Dermed er 27.1.4 stadig gældende - uanfægtet deres argumenter. Så tag det bare helt roligt - trods deres afgørelse

Derudover fastsætter principafgørelsen A-38-02 at kan en sygedagpengemodtager ikke fastholde beskæftigelse på ordinære vilkår når sygedagpengeperioden stopper, skal man have tilkendt fleksjob/overgå til ledighedsydelse
Forlængelsesmuligheden 27.1.4 er netop lavet på grundlag af denne principafgørelse. Med andre ord betyder det, at i det øjeblik man bliver forlænget efter 27.1.4, har kommunen også givet et indirekte tilsagn om fleksjob

Så uanset, hvad kommunen gør af krumspring, så er både principafgørelsen samt principperne i 27.1.4 ganske klare: man SKAL overføres på ledighedsydelse i det øjeblik man falder for varighedsbegrænsningen, og man ikke er blevet afklaret til fleks eller fp

Og har BAN de relevante oplysninger i sagen, så er afgørelsen også helt klar herfra - uanfægtet kommunens krumspring og ulogiske konklusioner

Jeg skal ikke råde dig omkring hvorvidt du skal søge førtidspension efter §17 nu, men jeg har valgt at lade være i min personlige sag. Jeg orker ikke mere kamp og flere bekymringer. Der er jo også den mulighed at BAN vil træffe afgørelse om at jeg skal tilkendes førtidspension. Jeg ved ikke om de kan gøre det, hvis jeg allerede har en førtidspensionsansøgning under behandling hos kommunen. Så for ikke at forplumre yderligere, venter jeg på BANs afgørelse. Mit gæt er, at hvis jeg 'kun' får tilkendt ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft, så varer det alligevel nok ikke længe inden kommunen vælger endeligt at afklare mig
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 12-08-2011 kl. 12:33.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat