Se enkelt indlæg
Gammel 08-07-2011, 06:16   #1
hannegloster
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Indlæg: 19
Styrke: 15
hannegloster er ny på vejen
pensionist vil gerne uddannelse, men hvordan ?

Hej allesammen
Jeg har de sidste 6 år modtaget fp, pga angst, som jeg har lidt af i 30 år. Jeg tager en del medicin for det, og jeg har i det hele taget fået det bedre, som tiden er gået.
Jeg vil gerne på et tidspunk være selvforsørgende igen. Men inden da, vil jeg gerne tage en vidergående uddannelse først. I øjeblikket går jeg på VUC, hvor jeg næsten kan møde dagligt til alle timerne, dog kræver dette ekstra medicin, men det synes jeg er ok.
Jeg ved at min pension kan gøres hvilende, men hvad så... Har jeg f.eks ret til revalidering ? Og hvad vis jeg af en eller anden årsag ikke kan gennemføre uddannelsen ? Kan jeg søge om et fleksjob som nyuddannet ?
Og er det overhoved det værd, at kæmpe for, at komme ud på arbejdsmarkedet igen ? Jeg kunne jo selvfølge vælge at modtage SU, for min pensions udbetaling ligger på sammen nivaeu som en SU. Men så ville jeg nok være nød til at tage et SU. lån for at få råd til transporten til og fra skolen. Og jeg ville så nødig sætte mig selv i gæld og måske samtidig ende på kontanthjælp.
Og vil jeg bryde mig om at blive "overvåget" af en sagsbehandler igen ? Ja, det kan I andre jo ikke svare på, kun jeg selv.
Jeg har passet mig selv i de 6 år hvor jeg har modtaget pension, dvs. at jeg ikke har kontakt til en sagsbehandler eller andre personer med tilknytning til kommunen.

Hvad vil I forslå mig ?

Vh Hanne
hannegloster er ikke logget ind   Besvar med citat