Se enkelt indlæg
Gammel 02-12-2007, 11:26   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
dalidali du skal altid have løn for de 37 timer (medmindre du er efter den nye flekslov hvor deltidsansatte kun får tilbudt deltidsjob medmindre de kan bevise at de i forvejen arbejde deltid pga helbreddet)

Men hvis du engang i mellem kan arbejde lidt mere end de 20 timer så er du stadig inden for de 37 timer og skal derfor ikke forvente at få mere i løn, jeg ved at min gamle arbejdsgiver i stedet for gav os de timer som flesk timer det vil sige vi kunne samle dem sammen og bytte dem til en fridag eller to , det var noget der blev aftalt internt ...

Problemet var bare at det hurtigt tog overhånd da det jo ikke er så tit som flekser at man lige føler for at holde ud i flere timer med efterfølgende uduelighed når man kommer hjem ...

Hos os blev det hurtigt sådan at vores chef forventede det når det var op til deadlne redaktionsmøder osv...

og det kan hurtigt blive et problem hvis man som jeg har stress, deadline perioden er så i forvejen noget der dræner dig fuldstændigt og gør at du ikke kan huske hvad du selv hedder, har du så samtidig det pres at du forventes at arbejde over så kan det være hårdt at komme igennem...

Så det er noget man skal tænke godt over inden man evt laver sådan en aftale ... men det kan være en måde at gøre det på , andre jeg kender kan feks tage en time ekstra mod at de så møder en time senere dagen efter ...

Jeg tror det kommer meget an på hvorfor man arbejder lidt længere, er du der længere fordi du magter det og har lyst til at blive færdig med en opgave, eller er du der længere fordi det er nødvendigt i forhold til firmaet , det er nok der den store forskel ligger
  Besvar med citat