Se enkelt indlæg
Gammel 01-07-2011, 01:13   #8
orkide
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
orkide er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Snøften Se meddelelser
Jeg er lige startet ved psykiater med depression.

I dag brugte han næsten halvdelen af tiden på at fortælle mig, hvor meget min overvægt påvirkede mig og HVOR stor jeg egentligt var. At jeg jo gik og tænkte på, hvad folk mon sagde om mig og bemærkede, når de vendte sig om på gaden efter mig, at jeg ikke kunne bevæge mig så hurtigt som jeg ville, at jeg generelt var hæmmet af det, at det påvikede mit sexliv osv osv osv osv

Jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle sige. Ja jeg er temmelig overvægtig - det ved jeg da godt! Men det var ikke noget med at spørge, hvordan det påvirkede mig - nej han konstaterede bare alle disse ting og hvordan det påvirkede mig og så var det egentligt ligegyldigt at jeg ikke var enig!

Efter han havde haglet mig igennem med ovenstående og været totalt ligeglad med mine svar og va nærmest vantro, når jeg sagde, at sådan var det altså ikke og at det ikke var noget jeg gik og tænkte over eller som påvirkede mig i min dagligdag overhovedet, blev jeg rigtig ked af det og så siger han: ja jeg kan jo se du bliver meget emotionel over din overvægt, så måske påvirker det dig mere end du tror!

Og så er mit spørgsmål om det virkelig kan være rigtig??? Er det normalt, at man skal gå fra en psykiater og have det værre end da man kom?
Hej Snøften

Jeg synes du skal finde en anden psykiater ...prøv at snakke med din egen læge og fortæl din oplevelse ... du skal ikke finde dig i hvad psykiateren siger... ja de siger mange ting ...

Har selv oplevet det samme for godt nok kort tid siden ..jeg blev henvist til en psykiater... allerede i første samtale ..sagde han tror du virkelig jeg kan hjælpe dig...han var nemlig nr 2 psykiater jeg var hos ...hvis nr 1 ikke har hjulpet så kan jeg heller ikke ... gå hjem og overvej om du virkelig tror at jeg kan hjælpe dig osv... han snakkede og snakkede om sit egen liv ..om hans weekend tur osv...gav intet ord til mig spurgte intet...
jeg snakkede med min egen læge efter samtalen med psykiateren... og har så fået en anden nu... som er langt bedre en nr 2 ... så du skal ikke finde dig i hvad de siger de siger mange ting

knuz orkide
orkide er ikke logget ind   Besvar med citat