Se enkelt indlæg
Gammel 21-06-2011, 01:56   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde.

Jobbetegnelsen: sagsbehandler broger desværre ikke for at vedkommende er uddannet socialrådgiver, netop som Anne Mette skriver:
Citat:
der sidder mange steder kontorassistenter med kursus i baghånden og varetager sagsbehandleropgaver
findes der mange varianter af uddannelse baggrund for dette fagområde, desværre.

Man kan selvfølgelig også komme ud for en "dårlig", sagsbehandler som er uddannet socialrådgiver, men vedkommende har dog trods alt gennemgået uddannelse, hvorfor vedkommende derved måske også kan bringes til at udøve netop dette fags meritter.

Personligt kan jeg med det samme mrk. om jeg sidder overfor en person m. socialrådgiveruddannelsen el. ej. Men der kan jo selvfølgelig også inden for dette fag findes brodne kar, ligeoms indenfor ethvert fag.

Men ville samme SB f.eks. få deres bil lavet hos en person, som var tidl. murer og havde fået kursusvirksomhed i bilreperation? Næppe.

Der bør derfor gøres op med denne tendens til at der kan sidde SB med alle mulige baggrunde, og kun være ansat udd. socialrådgiver.

Jeg har selv en god ven, som er uddannet indenfor faget, og kan alene i vores samtaler mrk. at vedkommende er skolet til at se sagen hele vejen rundt, har tæft for at tænke løsningsorienteret og se det hele billede.


Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat