Se enkelt indlæg
Gammel 20-11-2007, 17:49   #63
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
----- Original Message -----
From: BENNY GERHARD
To: [email protected]
Sent: Monday, November 19, 2007 6:46 PM
Subject: Social lov og ret?

Søborg d. 19.11.2007

Socialminister
Karen Jespersen
Holmens Kanal 22
1060 København K.


Kære Socialminister

Jeg føler mig i dag totalt nedgjort og trampet på, af den fungerende men yderst ”kriminelle” danske lovgivning, og i strid med gældende menneskerettigheder?

Jeg havde med henvisning til mange års forgæves kamp mod ”SYSTEMET” proklameret, at jeg ville tage mit liv ved Folketingets åbning den 2. oktober 2007 – men så kom der en ny socialminister og jeg lovede min familie, at give det en chance.

Nu viser det sig så, at socialministeren i henhold til NYHEDSBREV 2/98 fra Sundhedsvæsenets Patientklagenævn er fuldt bekendt med, at ”administrative” lægekonsulenter er fritaget for at stå til ansvar i henhold til deres aflagte lægeløfte.

Lov og Ret: Af Læge Jytte Hestbech:


Citat:
Sammenstrikning af to love på Patientklagenævnets hjemmeside, så lægeloven kun gælder, hvis lægen behandler patienten. I praksis gælder det om, at lægen ikke ser patienten.

Alene det, at det er diskvalificerende at have undersøgt os, er en grov diskrimination og tydeliggør, at man ikke ønsker vores sande helbredstilstand belyst.

Lægeloven gælder alle læger, og er i sin tid lavet for at beskytte borgerne og den kræver, at læger udviser omhu i deres arbejde.

I lægeloven defineres det, hvem der kan kalde sig læge og arbejde som læge. Det er kun den, som har bestået embedseksamen og som overfor et fakultet har aflagt lægeløftet. Når det er sket udsteder Sundhedsstyrelsen autorisation.

At en læge kan fralægge sig lægeløftet i sit bierhverv og acceptere det i sit hovederhverv er klart ulovligt. Hvis man ikke vil vide af sit lægeløfte, må man aflevere sin autorisation, og så er man kun cand. med. og kan ikke virke som læge eller kalde sig læge.

Imidlertid ser Sundhedsstyrelsen ikke noget problem i, at de overtræder lægelovens mest præcise og absolutte bestemmelse. Citat slut


Det er således en grov skadesforvoldende krænkelse af min person, og mine sociale rettigheder, at det ikke er en ”ansvarlig” læge (lægekonsulent), der har – tilsidesat faktuelle journaloplysninger – der er indhentet hos min egen læge, og som skal følges!

Således har du selv Karen Jespersen samt de 2 tidligere socialministre undladt, at bekendtgøre hvorfor, og på hvilken ”skånselsløs” baggrund nogen af ministrene ikke har ønsket, at gribe over for kommunernes ”misbrug” af deres lægekonsulenter.

Det er derfor på et retsligt kritisabelt grundlag, at Gladsaxe Kommune således har haft Patientklagenævnets og Sundhedsstyrelsens og socialministerens billigelse til, at benytte lægekapaciteter der er fritaget for ansvar til – at ødelægge mit liv – at gøre mig unødigt mere handicappet – at køre mig ud i økonomisk ruin og – at køre mig totalt ned psykisk.


PS: Der er vedhæftet en historie om, hvordan Læge Jytte Hestbech fandt frem til ulovlighederne.

Kopi til: Partier, Ministerier og Folketingets Socialudvalg.

Venlig hilsen


Benny Gerhard
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat