Se enkelt indlæg
Gammel 29-04-2011, 12:09   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Haugaard Se meddelelser
Man Kan jo læse den som man vil

Men den er minded på dem som IKKE gider arbejde... dem er der mange af derude... Forståeligt når man regner ud hvor meget man egentlig får ekstra udbetalt for at arbejde fremfor kontant hjælp.... Der er ikke den store gulerod at hente... Det har ikke noget med fysiske skavanker at gøre
Der har altid været mennesker, som har anset kontanthjælpsmodtagere (tidligere hed det "bistandsklienter") for at være arbejdssky og dovne, men hvordan vurderer disse mennesker, om en kontanthjælpsmodtager er syg eller bare doven og arbejdssky?

Problemet for syge/handicappede er jo, at de allerfleste sygdomme/handicaps er usynlige.

For mit eget vedkommende var jeg på kh i ca. 13 år, og mange har sandsynligvis anset mig for, at være både doven og arbejdssky, for hvor syg kunne jeg dog være når jeg både kunne få 2 børn (og passe dem), lufte hund flere gange dagligt og cykle i byen og handle.

Men de mennesker, som anså/anser mig for at være doven og arbejdssky, de så mig jo ikke, når jeg lå og var ødelagt af smerter p.g.a. kommunens utallige forsøg på kurser og aktivering, de så mig heller ikke når jeg tilbragte resten af dagen på langs fordi jeg var totalt ødelagt efter blot 1-2 timer i en arb.prøvning.

De ser heller ikke, at jeg er nødt til, at lægge mig ned flere gange på en dag hvis jeg har deltaget i en festlig sammenkomst eller f.eks. et foredrag.

Så hvordan vurderer de mennesker hvem der er doven og arbejdssky og hvem der er syg?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat