Se enkelt indlæg
Gammel 05-04-2011, 10:25   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ab roses Se meddelelser
Hej.

Jeg har brug for hjælp.

jeg har været syg i godt 10 år har dårlig ryg, diskusprolapser, samt me/cfs.

Efter at være blevet sat af sygedagpenge har jeg været på kontanthjælp i en længere periode.

Jeg skal ikke stå til rådighed pga sygdom og er mener jeg den nye match 2.

Nu er jeg blevet oplyst at jeg skal overgå til et såkaldt afklaringsteam.

Er der nogen som har prøvet det? Hvad indebar det for jer? Har I gode råd?

Me/cfs er ifølge WHO en pensiongivende sygdom og jeg har kæmpet i de 10 år for at få førtidspension.

Er der ting jeg skal være opmærksom på nu?

Jeg har ikke søgt på foreliggende grundlag endnu da kommunen har strittet voldsomt imod meget kort fortalt har en speciallæge skrevet usande oplysninger som kommunen har troet på.

Tidligere sagsbehandler grinte af mig og sagde at jeg bare kunne søge hun skulle nok sørge for at fremligge sagen så det ikke ville lykkes mig.

Er det nu jeg skal søge inden de forlanger evt ny arbejdsprøvning???

Læger og speciallæger samt min psykiater alle på min side har før frarådet arbejdsprøvning på det groveste og anbefalet pension det har kommunen dog været total ligeglad med...

Håber I forstår og nogen kan hjælpe...

Hejsa,

Jeg har søgt at dele dit indlæg lidt op så det virker mere overskueligt.

Du skal kun være glad for at du bliver tilknyttet en afklaringsteam. Det betyder at du skal afklares helbredsmæssigt såvel som arbejdsevne mæssigt så man kan placere dig på arbejdsmarkedet.

Jeg startede selv op i afklaring i 2008 og er nu på vej mod ftp. hvor kommunen indtiller mig iht. §18. Jeg har været i arbejdsprøvning og det er naturligvis det langt bedste i forhold til afklaring af ens arbejdsevne og sag i det hele taget.

Med mindre dine helbredspapirer er snorlige mod en pension og siger at din funktions niveau er lig nul, så skal du ikke søge pension på det foreliggende. Det er spild af tid og kræfter.

Det er bedre at søge afklaring og ender det med at kommunen ikke kan se anden ud vej end pension, jamen så er det også bedst at det er dem der søger denne for dig. Såfremt du ikke må komme i arbejdsprøvning af hensyn til dit helbred, så skal der fremskaffes lægelig dokumentation herfor og det vil din sagsbehandler i samarbejde med dig og dine læger sikkert også sørge for.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat