Se enkelt indlæg
Gammel 26-03-2011, 10:45   #11
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hej Vovse!

Jeg fik Thiamazol i en årrække for at sætte mit stofskifte i stå. Det var alt for højt det svarede til at jeg løb en mareton hver nat. Jeg havde ingen af de bivirkninger du beskriver.

Derefter fik jeg Eltroxin for at sparke stofskiftet i gang igen. De har bare den højest uheldige bivirkning at de afkalker knoglerne "knogleskørhed" Så nu er jeg "dømt til et livslangt forbrug af kalktabletter". Desværre er de det eneste som kan sætte gang i stofskiftet.

Jeg har desuden læst mig frem til at forhøjet stofskifte kan behandles med Radioaktiv Jod.

Citat:
Behandling med radioaktivt jod betragtes som en meget sikker og skånsom behandlig. Dog vil mange, der får jodbehandling på et senere tidspunkt, få for lavt stofskifte. Risikoen afhænger af, hvilken sygdomstype man har. Således er risikoen størst ved den diffuse struma (Basedows sygdom). Dette er grunden til, at stofskiftet skal kontrolleres resten af livet efter behandling med radioaktivt jod. Udvikles der for lavt stofskifte, må man tage skjoldbruskkirtel hormon som tablet resten af livet.
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fak...kiftehoejt.htm

Og så er vi tilbage ved Eltroxin.
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat