Se enkelt indlæg
Gammel 01-11-2007, 11:57   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skema til Social ordfører og socialminister NR 23


Navn. Benny Gerhard

Kommune. Gladsaxe


Situation – fleksjob-ledighedsydelse-førtidspension-sygedagpenge-syg på
kontanthjælp (hvor længe
Hvis du er på kontanthjælp, er det så på grund af varighedsbegrænsning i sygedagpenge

Stillet diagnose. Inkomplet Tetraplegi - (Invalidetsgrad 100% i forhold til erhvervsevne)

Har kommunen stillet andre/flere diagnoser alternativt fjernet diagnoser i forhold til dine lægepapirer. Herunder har du fået stillet psykisk relaterede diagnoser/skøn
af kommunen, uden det fremgår af speciallægeerklæringer i øvrigt Ja

Gladsaxe Kommune har "administrativt" fjernet mit handicap ved at fejlinformere lægekonsulenten om, at "jeg selv" kan cykle rundt i lokalområdet?

Dette tiltag blev efterfølgende brugt af Gladsaxe Kommune til, at fratage mig 75% af min hjælp over en 3-årig periode.

Jeg havde proklameret, at tage mit liv den 2. oktober 2007. Afdelingsleder Elinor Kyhnauv der er sagsbehandler Lene Larsens overordnede, - og
dermed en af kommunens skyldige i mit ødelagte liv - havde følgelig sendt overlæge Kirsten Lorentzen fra Distriktspsykriatisk Center i Gladsaxe
herud for, at vurdere om jeg var sindsyg.

I journalark står der: Kirsten Lorentzens vurdering var, at Benny Gerhard ikke er psykotisk, ikke er depressiv, og ikke gav indtryk af, at have en
psykisk lidelse. Benny Gerhard fremstod klar og velorienteret.


Har en lægekonsulent set på din sag og i så fald føler du at den er behandlet retfærdigt, og har lægekonsulenten kun oversat dine diagnoser.
Hvis ikke så skriv kort her hvad du mener der er gjort forkert i din sag

Lægekonsulent Claus Bjerregaard skrev: Det er lægekonsulentens vurdering, at der er en klar diskrepans i vurderingen sombeskrevet af egen læge
og i den vurdering der er foretaget af sagsbehandler i specialgruppen for handicappede. "Såfremt det (af sagsbehandler) beskrevne funktionsniveau
er korrekt, må det antages at klienten ikke er berettiget til den søgte hjælpeordning".


Er der lavet ressourceplan på dig og er du partshørt? Ingen erhvervsevne.

Er resourceprofilen underskrevet af dig før/eller efter der er taget stilling til pension-fleksjob(fremgår af din journal, hvis du har aktindsigt.
Hvor mange gange har du skiftet sagsbehandler i den tid du har været syg? Ingen erhvervsevne.

Hvornår er du sidst blevet kontaktet af kommunen med henblik på opfølgning af din situation Ingen erhvervsevne.

Bliver dine diagnoser og dine handicap respekteret i forhold til dine arbejdsprøvninger Ingen erhvervsevne.


Bliver der lyttet til dig i forhold til dine barriere og respekteres de? Ingen erhvervsevne.

Har du bedt om aktindsigt og var alle papir i så fald dine egne og var alt med (også notatpligten) Ja
Skriv din historie kort, sådanne ting som hvor længe har du været syg hvad er der gjort af tiltag fra din side og fra kommunens side, har du et godt forhold til din sagsbehandler (hvis ikke skriv kort hvorfor)

Påkørt af spritbilist i 1983 hvor jeg blev lammet i arme og ben. Døgnhjælp fra 1988 i eget hus i 3½ år. Fra 1992 til 1996 hjælp i 72 timer om ugen. Ved
at fremlægge lægedokumentation blev hjælpen i 1996 sat op til 128 timer om ugen. Fra 2001 til 2004 blev hjælpen nedsat med 75% og jeg blev fysisk
sat 15 år tilbage - sat tilbage i kørestolen.

Min sagsbehandler løj om mit funktionsniveau til lægekonsulent. Afdelingschef, Socialdirektør eller Borgmester har ikke ville tage ansvar og gribe ind.

Hvordan påvirker det dig og din familie i dagligdagen at du nu er blevet syg, har du oplevet psykiske tilstande (nedture, depressioner osv. ) i forbindelse med det at være blevet syg og være kommet under kommunalt regi , samt hvad du kunne tænke dig at der skulle ske i din sag nu, og har du fremført dette ønske for kommunen og hvad var svaret ?

Jeg blev fysisk invalideret ved ulykke. Det arbejdede jeg mig ud af ved hård målrettet træning, og nåede store fremskridt set i forhold til min diagnose.

Gladsaxe Kommune ødelagde mit fysiske liv i 2001 ved, at bruge mine optrænede færdigheder som ulovligt grundlag for at inddrage min hjælp.

Fysisk og psykisk er jeg helt i bund på grund af at hele resten mit liv er blevet af en pilrådden kommunes løgnagtige udtalelser.

Gladsaxe Kommune er totalt ligeglade med mit liv. Det er et angreb, og en alvorlig krænkelse af min person fra kommunens side (bestilt arbejde), ellers havde kommunens ansvarlige ledere vel grebet ind?

Hvis du er tilkendt førtidspension så skriv gerne om forløbet frem til du fik bevilliget førtidspension.

Jeg kan ikke huske detaljer men det gik automatisk efter, at mit arbejdsforhold var afsluttet. Altså ikke noget, at bemærke.

Til sidst må vi lægge dit skema ud på K10 (uden navn selvfølgelig ) ja... X (og gerne med navn)
  Besvar med citat