Se enkelt indlæg
Gammel 18-02-2011, 12:33   #13
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Ja, jeg var egentlig sikker - men har nu fundet det i loven for at citere den her, og er i tvivl om en ting:
Går læger osv. ind under "en anden forvaltningsmyndighed? Har svært ved at tro andet end at det gør de.

Forvaltningsloven https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=105127 :
Hmm, godt spørgsmål.
Der står i Stk. 3: Andre fortrolige oplysninger må ud over de i stk. 2 nævnte tilfælde kun videregives til en anden forvaltningsmyndighed, når det må antages, at oplysningen vil være af væsentlig betydning for myndighedens virksomhed eller for en afgørelse, myndigheden skal træffe.

Det værende sig altså andre fortrolige oplysninger end bla om helbredsforhold og væsentlige sociale problemer

Så altså, sådan som jeg læser det, er det kun forhold udover bla helbredsforhold, som man kan indhente uden samtykke, når det "antages, at oplysningen vil være af væsentlig betydning for myndighedens virksomhed eller for en afgørelse, myndigheden skal træffe."
Og hvilke tilfælde kunne det så være? Det kan da kun være noget ganske ekstraordinært

Jeg må derfor læse det på samme måde som dig; At samtykkeerklæringen kun gælder for et år af gangen
Meget interessant....
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat