Se enkelt indlæg
Gammel 17-02-2011, 11:23   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Mickey.
Jeg kan ikke sige noget om kommunen - men her må være nogen der kender til om man kan tage ORLOV i din situation. Jeg må sige at jeg tvivler ret meget på det, men det skal da undersøges.
Har din kone mulighed for at tage orlov?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mickey Se meddelelser
Jeg/vi har i denne uge talt med klasselære, skolepsykolog som henviser til åbent konsulation på børn psykriatiskafd, hvor der selvfølgelig er ventetid
Det er vigtigt at han bliver henvist til udredning i HOSPITALSREGI - ikke "bare" til en børnepsykolog - for så kommer han ind under frit sygehusvalg hvis der er mere end 2 måneders ventetid:

http://www.sygehusvalg.dk/ :

Udvidet ret til udredning og behandling indenfor børne- og ungdomspsykiatrien

Den 1. august 2008 trådte der nye regler i kraft på det børne- og ungdomspsykiatriske område. Reglerne betyder, at børn og unge under 19 år, der er henvist til udredning på et af regionernes sygehuse, kan vælge at blive undersøgt på et privatsygehus eller en privatklinik, hvis de skal vente mere end 2 måneder på deres undersøgelse i det offentlige.

Pr. 1. januar 2009 fik børn unge også ret til at vælge et privat behandlingstilbud, hvis de skal vente mere end 2 måneder i offentligt regi.

annagw er ikke logget ind   Besvar med citat