Se enkelt indlæg
Gammel 04-02-2011, 19:27   #719
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Søborg d. 04.02.2011

Socialminister Benedikte Kier
Holmens Kanal 22
1060 København K

Kære Socialminister

Der er i brev af den 20. januar 2011 bekræftet modtagelse af mit brev til socialministeren af 17.01.2011.
Din sekretær skriver i citat…
Citat:
Socialministeren har bedt mig meddele, at din henvendelse hører under Indenrigs- og Sundhedsministeriets ansvarsområde, og socialministeren kan derfor ikke svare på dit brev.
Servicelovens § 96 tilhører socialministeriet.

Jeg skal herfor gøre socialministeren opmærksom på, at det var tidligere socialminister Karen Jespersen der i 1998 opfandt ”Fælleserklæringen” der dog kun er nogle ”retningslinjer”, men som tilsidesætter lægeløftet…

Til § 6.
Det er en naturlig Følge af selve Lægekaldet: at være Befolkningens Hjælper i Sygdomstilfælde, at en Læge altid bør udvise den størst mulige Omhu og Samvittighedsfuldhed.
Dette gælder ikke blot Lægens egen personlige Undersøgelse og Behandling, men også med Hensyn til de Lægemidler, han ordinerer, og den Medhjælp, han benytter, og for hvis Udvælgelse og Instruering Lægen har Ansvaret.

Og Lægen må herved iagttage, at der ikke påføres Patienterne unødvendige Udgifter.

— For grovere eller gentagende Forsømmelse eller Skødesløshed i Udøvelsen af Lægekaldet fastsætter § 18 en særlig Straffebestemmelse.


Det eneste jeg beder socialministeren om er, at oplyse mig om hvilken folketingsvedtaget lovparagraf der fritager lægekonsulenter for lægeansvar, når de udfører lægefagligt arbejde som oversættere af læge- og speciallægeerklæringer i kommunerne!

Socialministeren bedes også svare på, om ministeren synes at det er i orden, at socialministeriets ikke folketingsvedtagne ”retningslinjer” tilsidesætter lægeloven (autorisationsloven), med efterfølgende fysiske og psykiske forværringer til følge for syge, arbejdsskadede og handicappede borgere/vælgere!

PS: Jeg afventer et snarligt svar fra ministeren.

Venlig hilsen

Benny Gerhard http://www.benny-g.dk/Socialministeren.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat