Se enkelt indlæg
Gammel 16-01-2011, 15:59   #6
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Jeg tilhører mellemgruppen.

Jeg har ikke haft behov for mine skattelettelser , pengene er derfor blevet sat til side til opsparing.

Skattelettelserne for mit vedkommende er altså ikke kommet i cirkulation igen ved øget forbrug.
....

Men myten (om jobskabelse og øget velfærd ved skattelettelser) har bredt sig , nok fordi dem der debatterer på tv som hovedregel selv er højtlønnede journalister og politikere, der ikke seriøst er interesserede i omfordeling.
@halse: Enig i dit og Hexis og Tante Anas indlæg, at de mange sparede skattekroner hidindtil ikke er gået til jobskabelse og øget velfærd for de mange - som projekteret jf. liberal økonomis teori.

Jeg tror, der ligger en neoliberal dagsorden
- bag Cepos' og Di's og DA's og K's V's og LA's udtalelser i debat
- og bag liberale tænketankes journalister og meningsdannere i debat
- og bag liberale økonomers anbefaling af skattelettelser - efter afskaffelse af efterløn og efter reformer af fleksjob og førtidspension
- som anbefalet af liberale økonomer i velfærdkommission 2006 og i arbejdsmarkedskommission 2008 - som vej til jobskabelse og velfærd.

Men hvilken velfærd?

Noget for noget - med løntrykkende gratis virksomhedspraktik i offentlige og private erhverv - på dagpenge, bistandshjælp, ledighedsydelse, sygedagpenge - som allerede er i gang - kan man læse her på K10 - og i artikler i dagspresse.

Læs debat herom i dette link på K10: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15979

Sidst redigeret af Katharina; 16-01-2011 kl. 16:17.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat